بایدن به اهداف خود در سفر اضطراری به منطقه دست نمی یابد
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
شناسه : 301390
5
کارشناس مسائل سیاسی:

کارشناس مسائل سیاسی گفت: معادلات به سمتی پیش می رود که از یکه تازی آمریکا در منطقه جلوگیری کرده و از رسیدن به اهداف آمریکا در منطقه جلوگیری شود.

پ
پ

حجت الاسلام عسگر امامی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به سفر رییس‌جمهور آمریکا به منطقه، اظهار کرد: سفر اضطراری بایدن به منطقه که طبق اخبار منتشره در روزهای آینده انجام می گیرد، با توجه به موضوعات جهانی و منطقه ای از چند جهت قابل بررسی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بایدن در این سفر منطقه ای، سرزمین های اشغالی را مقصد خود قرار داده است، افزود: رژیم صهیونسیتی در حالت اضطرار به سر می برد و از یک طرف کابینه اش سقوط کرده و در واقع از هم فروپاشیده است.

وی گفت: بایدن تلاش می کند تا با این سفر خود تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی بدهد و آنها را این وضعیت که به آن دچار شده اند، نجات دهد.

امامی با اشاره به اینکه بایدن عربستان سعودی را دیگر مقصد خود در این سفر قرار داده است، تصریح کرد: سفر بایدن به عربستان سعودی در زمانی انجام می گیرد که آمریکا از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی به سر نمی برد و موقعیت آمریکا روز به روز در حال ضعیف تر شدن است و همین موضوع نیز می تواند به یکی از اهداف سفر بایدن به منطقه تلقی شود که به دنبال حل مشکلات اقتصادی آمریکا با استفاده از متحدان خود در خاورمیانه است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا از لحاظ وضعیت انرژی و تامین بنزین خودروها در شرایط خوبی به سر نمی برد، اظهار کرد: بایدن به منطقه سفر کرده تا مانع از  بحران انرژی در آمریکا شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی کارشناسان این است که بایدن دست خالی منطقه را ترک می کند، گفت: پیش بینی می شود آمریکا به نتایج که در نظر دارد در این سفر نرسد چرا که معادلات به سمتی پیش می رود که از یکه تازی آمریکا در منطقه جلوگیری کرده و از رسیدن به اهداف آمریکا در منطقه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.