۱۵۰۰ مُبلغ به مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اعزام شدند
۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
شناسه : 313765
1
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و به منظور تبلیغ امور دینی و مذهبی یک هزار و ۵۰۰ مُبلغ به مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه مناطق مختلف این استان اعزام شدند.
نویسنده : نجیبه معصومی سرای
پ
پ

حجت‌الاسلام رحمان خضرلو روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: تشکیل ستاد عملیات‌ فرهنگی محرم و برگزاری ستاد شئون فرهنگی در استان، ساماندهی اعزام مُبلغ و برنامه ریزی برای نظارت بر عملکرد هیات‌های عزاداری از برنامه‌های مهمی است که در ایام محرم توسط تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محرم فرصت مناسبی برای انسجام اجتماعی، همدلی، جهاد تبیین و نشر خوبی‌هاست، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی برنامه‌های ماه محرم محوریت جریان مردمی را در اولویت اقدامات فرهنگی قرار داده و در این راستا چهار کار ویژه از جمله روایت، حمایت، تسهیل گری، هدایت و راهبری را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام خضرلو به تشریح برنامه‌های ایام محرم پرداخت و ادامه داد: طراحی و راه اندازی سامانه صدور مجوزهای عزاداری بصورت آنلاین به آدرس اینترنتی https://ido-ag.ir/moharram جهت تسهیل در صدور مجوز، تهیه و تدوین دستورالعمل و الزمات اجرایی مراسم عزاداری محرم سال ۱۴۰۲، برگزاری همایش ویژه مدیران، مادحین، روحانیون و ارکان هیات‌های مذهبی، دسته‌های عزاداری و تشکل‌های دینی در سطح استان از جمله این برنامه‌هاست.

به گفته وی، برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ ویژه علما، روحانیان و طلاب، برگزاری همایش تبینی غدیر تا محرم ویژه فعالان مردمی غدیر و نکوداشت و تکریم پیرغلامان با محوریت میاندارن هیات‌ها و رونمایی از نشان حبیب، طراحی اپلیکیشن تولید محتوای محرم، تولید محتوای برنامه‌های محرم در موضوعات عفاف و حجاب، جمعیت، شبهات تخصصی ایام، مباحث اخلاقی، انقلابی و جهاد تبیین از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام محرم است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل هفت کار گروه تخصصی برای راهبری و برنامه ریزی فعالیت‌ها گفت: کارگروه هیات‌ها، مبلغان، مسجد، نوجوانان، بانوان، قرآنی، ادیان، پیگیری تامین و توزیع اقلام غذایی اساسی و ارزاق مورد نیاز هیات‌های مذهبی در ایام عزاداری محرم و صفر از دیگر برنامه‌ها است.

حجت الاسلام خضرلو تاکید کرد: در راستای تسهیل گری ارائه خدمات به هیات‌ها و کاهش مراجعات حضوری، زیر ساخت فنی لازم برای درخواست غیرحضوری هیات‌ها در سامانه بیرق خدمات به نشانی beyraghkhadamat.ir فراهم شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.