کم توجهی به آسیب های اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۰/منابع و مصارف در بودجه سال آینده همخوانی ندارد
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۰
شناسه : 292545
7
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ دارای مشکلات بسیار و عدیده ای بوده و منابع که باید به تناسب مصارف باشد، دیده نشده و همخوانی ندارد.

پ
پ

مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ دارای مشکلات بسیار و عدیده ای بوده و بر مبنای نفت بسته شده است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معیشت مردم دومین موضوع در بودجه است، افزود: معیشت طبقات ضعیف یا حق و حقوق دهک هایی که دیده شده؛ مشخص نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر، از پنج مولفه آسیب های اجتماعی که خواسته ومدنظر رهبر معظم انقلاب است، دو مولفه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ صفر دیده شده است.

وی تصریح کرد: جمعیت به عنوان پایه اصلی بوده و این در حالی است که تعالی جمعیت اصلا در لایحه بودجه دیده نشده است.

عیسی زاده با تاکید بر اینکه همسان سازی افزایش حقوق کارکنان باید در سال ۱۴۰۰ و سال های بعدی نیز دیده شود، گفت: در این لایحه برخی موضوعات مانند یارانه های هدفدار مانند بخش صنعت دیده نشده است که از مشکلات لایحه بودجه به شمار می رود.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع و مصارف باید همخوانی داشته باشد، افزود: در این لایحه منابع که باید به تناسب مصارف باشد، دیده نشده و همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس ایراداتی به لایحه بودجه وارد کرده است، تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۰ باید منطبق با واقعیت موجود در جامعه باشد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.