پیام روز ارتش، پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است/ ارتش در مشکلات کنار مردم است
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
شناسه : 307328
4
رئیسی: رییس‌جمهور گفت: پیام روز ارتش، پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است. نیروهای مسلح ما هر دستی که به دنبال حفظ امنیت در منطقه باشد را می‌فشارد
پ
پ

به گزارش زرین خبر، همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش، مراسم رژه یگان‌های تخصصی نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز سه شنبه با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جوار حرم بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.

ارتش از تجهیزات پیشرفته برخوردار است

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در این مراسم اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران شاخصه‌های همچون خدا باوری، خود باوری و مردم باوری دارد. در خدا باوری آن اندیشه دفاع از مردم، دفاع از وطن و حفظ ارزش‌های اسلامی و خستگی ناپذیری و ولایتمداری را ایجاد می‌کند تا بدانیم ارتش ولایت مدار این و تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا انجام وظیفه می‌کند.

وی عنوان کرد: خود باوری ارتش باعث شده است در عرصه‌های علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه بگیرد. همگان معارف هستند که ارتش ما، مجهز، به روز و به هنگام است و از تجهیزات پیشرفته برخوردار است. این تجهیزات پیشرفته به برکت علم و دانش ایجاد شده است. ارتش مجهز ما تجهیزات را با تکه بر علم و فناوری و دانش و ابتکار خود دارد. از دانش خود بهره می‌برد اما مبتنی بر کار بومی است.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز شاهد تجهیزات پیشرفته در ارتش هستیم که جلوه ما می‌توانیم است. ارتش ما در برابر ماشینی ها احساس کمبود نمی‌کند بلکه در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها برای خود و کشور فرصت می‌سازد و فرصت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف زمینه پیشرفت برای کشور و خود قرار داده است.

ارتش سد محکمی در مقابل ضد انقلاب، گروه‌های تکفیری، اشرار و نیروهای بعثی است

رئیسی با بیان اینکه ارتش مردم باور و جلوه ارتش برای مردم است، گفت: ملت نگاه می‌کنند تا هر جا حادثه‌ای مانند سیل و زلزله و کرونا باشد ارتش را کنار خود حس می‌کند. این حس مردم است که ارتش در مشکلات کنار او است. ارتش سد محکمی در مقابل ضد انقلاب، گروه‌های تکفیری، اشرار و نیروهای بعثی است که هم پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و هم در اقیانوس‌ها از منافع جمهوری اسلامی پاسداری می‌کند.

امروز مردم با همه نیروهای جمهوری اسلامی احساس یکی بودن دارند

وی افزود: مردم امروز احساس یکی بودن با ارتش دارند و این احساس با ارزش است. امروز مردم با همه نیروهای جمهوری اسلامی احساس یکی بودن دارند. پیام روز ارتش، پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است. نیروهای مسلح ما هر دستی که به دنبال حفظ امنیت در منطقه باشد را می‌فشارد و پیام ارتش و ملت برای حضور نیروهای فرامنطقه ای این است که نیروهای فرامنطقه‌ای هر چه زودتر منطقه را ترک کنند زیرا حضور آنها به هیچ عنوان امنیت ایجاد نکرده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شما دیدید نیروهای مسلح ما چگونه در مقابل تروریست‌ها مقاومت کردند. دیدید فرماندهان ارتش ما و شهید سلیمانی چگونه برای امنیت منطقه تلاش کردند. قدرت جمهوری اسلامی و توان رزمی حتماً به نفع امنیت منطقه است و بارها مسئولین منطقه به ما گفتند نیروهای مسلح ما به وقت نیاز کنار آنها بوده‌اند.

آسمان کشور ما از همیشه در نقاط منطقه امن ترین آسمان را دارد

رئیسی در پایان تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی افتخار حراست زمینی، دریایی و هوایی دارد. آسمان کشور ما از همیشه در نقاط منطقه امن ترین آسمان را دارد و این افتخار، حضور و شجاعت مثال زدنی است. نیروی ارتش با ۴۸ هزار شهید از کشور، مردم، وطن و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند. اینها جای شکرگزاری و تشکر از فرماندهی کل قوا و ستاد کل مشترک نیروهای مسلح و همه کیانی که برای توانمند شدن هر چه بیشتر نیروهای مسلح تلاش می‌کنند.

رژه هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش

هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم رژه ۲۹ فروردین به انجام اجرای رژه هوایی پرداختند.

در این رژه هوایی  بیش از ۴۰ فروند از انواع جنگنده شامل صاعقه، کوثر، اف۵، اف۴، اف۱۴، اف۷، میگ۲۹، سوخو۲۴، حضور داشتند.

گفتنی است؛‌ به علت همزمان بودن مراسم رژه امسال با ماه مبارک رمضان، رژه نیروهای پیاده انجام نمی‌شود و فقط رژه محمول برگزار می‌شود.

انواع تانک‌ها، موشک‌ها،توپ‌ها، خودروهای زرهی، پهپادها، سامانه‌های جنگ الکترونیک و سایر تجهیزات نظامی در این رژه به نمایش درمی‌آید.

بیش از ۴۰ فروند از انواع جنگنده‌های بومی و غیر بومی اعم از صاعقه، کوثر، اف ۵، اف ۴، اف ۱۴، اف ۷، میگ، سوخو و انواع بالگردهای هوانیروز در این مراسم شرکت می‌کنند.

در این مراسم همچنین سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار رادان فرمانده انتظامی کشور، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوا فضا سپاه پاسداران، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح حضور دارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.