وصیت‌نامه حاج‌قاسم، ولایت‌نامه انقلاب اسلامی
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۲
شناسه : 315131
5
در وصیت‌نامه شهید سلیمانی نیز این ولایت‌مداری موج می‌زند و در واقع وصیت‌نامه حاج‌قاسم، ولایت‌نامه انقلاب اسلامی است.
پ
پ

امروز چهارمین سالروز شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی است، سرداری که رهبر معظم انقلاب او را شهید زنده نامیدند و این فرمانده دلیر و مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه ۱۳ دی‌ماه در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

حاج‌قاسم، محبوب دل‌ها بود، مردی شجاع، مدیر و مدبر، مقتدر و قوی و درعین‌حال مهربان و رئوف که نه‌تنها مردم ایران اسلامی بلکه مردم در اقصی‌نقاط دنیا نیز وی را دوست داشتند و هنوز هم با نام و یادش عشق‌بازی می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی، ولایت‌مداری یعنی اطاعت و پیروی از ولی‌فقیه و منویات رهبری بود که با ولایت‌مداری خود، نمونه‌ای از نرم‌افزار مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌های اسلامی و مظلوم تعلیم داد.

شهید سلیمانی، سردار دل‌ها و مایه افتخار ایران و ایرانی بود و است و بااخلاص و تقوا، در جبهه‌های مختلف مبارزه با استکبار جهانی حضور داشت.

در وصیت‌نامه شهید سلیمانی نیز این ولایت‌مداری موج می‌زند و در واقع وصیت‌نامه حاج‌قاسم، ولایت‌نامه انقلاب اسلامی است که در آن به همه اقشار مختلف جامعه توصیه‌هایی را داشته‌اند و مهم‌ترین این توصیه‌ها نیز تبعیت از ولایت است.

حاج‌قاسم سلیمانی تربیت‌یافته مکتب امام و رهبری بودند که این مکتب نیز برگرفته از مکتب علوی، فاطمی و عاشورا است و در این مکتب، اخلاص و ولایت‌مداری از مهم‌ترین شاخصه‌ها است و حاج‌قاسم نیز در زندگی خود به ولایت‌مداری و دفاع از ولایت پایبند بود.

حاج‌قاسم نمونه بی‌بدیل ولایت‌مداری بود، حاج‌قاسم ولی را حکیمانه می‌فهمید و به لحاظ حکمی و اندیشه‌ای مثل ولی تحلیل می‌کند و مثل او اقدام می‌کند.

حاج‌قاسم در وصیت‌نامه خود نیز مردم را به ولایت‌فقیه و امام‌زمان (عج) ارجاع داد و از مردم خواست که به ولایت پایبند باشند.
باید بصیرت و ولایت‌مداری را از حاج‌قاسم سلیمانی آموخت و همه ما باید در تمام ابعاد زندگی خویش مانند حاج‌قاسم سلیمانی برخورد کرده و تمام سیاستمداران نیز باید سیاست‌ورزی حاج‌قاسم سلیمانی را الگوی خویش قرار دهند.

میثم پاراو

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.