ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور و تداوم بارش‌ها/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در ۹ استان
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
شناسه : 298321
9
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور و از نفوذ سامانه پرفشار و کاهش دما تا ۱۰ درجه در دو روز اول بهمن ماه خبر داد و نسبت به یخ‌زدگی محصولات و احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی هشدار داد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، براساس گزارش سازمان هواشناسی؛ امروز با توجه به قعالیت سامانه بارشی در شرق، جنوب شرق، شمال شرق و جنوب کشور، همچنین در شرق سواحل دریای خزر و در استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات زاگرس در استان‌های خوزستان و لرستان، بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و ارتفاعات کولاک برف پیش بینی شده است.

امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد و در سایر نقاط کشور آسمانی صاف همراه با هوای سرد حاکم است.
غالب مناطق کشور در پنج روز آینده روند کاهشی دما و ماندگاری هوای سرد به‌ویژه در روزهای جمعه این هفته و روز شنبه آینده قابل انتظار است.
ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
از اواخر وقت امروز سامانه بارشی جدید به تدریج از شمال غرب وارد کشور می‌شود که فردا در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، به تدریج ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و در نواحی کوهستانی کولاک برف پیش بینی می‌شود. فردا شدت بارش‌ها در غرب کردستان، غرب کرمانشاه و گیلان خواهد بود.
روز جمعه در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و نواحی شمال شرق بارش‌ها ادامه دارد و در بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده باران و برف را خواهیم داشت و این سامانه بارشی اواخر روز جمعه به تدریج از کشور خارج می‌شود.
روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده برای بیشتر نقاط کشور جوی پایدار و از روز شنبه آینده تا روزهای پایانی هفته برای اکثر نقاط کشور بویژه در نیمه شمالی کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.
امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش نسبی دما و از فردا با شمالی شدن جریانات دوباره روند کاهشی دما در این مناطق را رخ می‌دهد.
وزش باد شدید در برخی استان‌ها
فردا و روز جمعه در جنوب غرب و استان‌های ساحلی جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است. این شرایط روز جمعه برای نیمه شرقی کشور و استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، سمنان و اصفهان انتظار می‌رود.
خلیج فارس امروز و از فردا تا پیش ازظهر روز شنبه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. دریای خزر نیز فردا و روز جمعه مواج و توفانی پیش بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری خواهد بود که بیشترین و کمترین دما هوای پایتخت ۸ درجه و ۲ درجه زیر صفر است. فردا آسمان تهران قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و از بعدازظهر ابری و بارش باران و گاهی بارش برف پیش‌بینی شده است.
بندرعباس امروز با بیشینه دمای  ۲۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین و تبریز با بیشینه دمای ۵- درجه بالای صفر سردترین مراکز استان‌ کشور است. امروز شهرهای ارومیه، تبریز، زنجان و سنندج با بیشینه دمای ۲- درجه سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
هشدار سازمان هواشناسی و نفوذ هوای سرد
سازمان هواشناسی همچنین در هشداری از نفوذ سامانه پرفشار از اوایل وقت روز جمعه هفته جاری تا اواخر وقت روز شنبه آینده خبر داد که سبب کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه خواهد شد.
این سامانه روز جمعه در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس و روز شنبه استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد که اثرات یخ‌زدگی محصولات و احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.