عضویت در سازمان همکاری های شانگهای موفقیت مهمی برای ایران است
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
شناسه : 296183
10
کارشناس ارشد مسائل سیاسی مطرح کرد؛ سعیدی اقدم گفت: عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای از سوی ديگر ظرفیت‌های جدیدی را به خصوص در حوزه همکاری‌های امنیتی و بین‌المللی در اختیار ایران قرار می‌دهد که پیش از این سابقه نداشته است.
پ
پ

نیما سعیدی اقدم در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای از بسیاری جهات حائز اهمیت است، گفت:قطب‌های جدید قدرت همچون سازمان همکاری‌های شانگهای در شرایط جدید بین‌المللی شکل گرفته است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه شکل گیری سازمان های جهانی مشترک المنافع، در مقابل نظام تک قطبی آمریکا قطب های جدیدی ایجاد کرده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سازمان شانگهای نخستین سازمانی است که در مقابل آمریکا و در شرایط جدید بین المللی شکل گرفته است.

وی افزود: توزیع قدرت در نظم جدید جهانی بر مبنای ائتلاف‌ها و اتحادها است و در این نظم جدید جهانی، آمریکا به حاشیه رانده می شود و هژمونی خود را نیز از دست می دهد.

سعیدی اقدم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با عضویت دائمی در سازمان شانگهای با توجه به تحریم های ظالمانه، بهتر می تواند اهداف اقتصادی و تجاری اش را دنبال کند و از سوی دیگر عضویت ایران در این سازمان اثرگذاری جهانی آن را افزایش خواهد داد.

وی افزود: عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای از سوی دیگر ظرفیت‌های جدیدی را به خصوص در حوزه همکاری‌های امنیتی و بین‌المللی در اختیار ایران قرار می‌دهد که پیش از این سابقه نداشته است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی هم چنین با بیان اینکه از حضور و نفوذ «غرب» به ویژه آمریکا در سازمان همکار‌ی‌های شانگهای خبری نیست، تصریح کرد: این عضویت برای ایران به عنوان نخستین کشور خاورمیانه ای که به عضویت این سازمان درمی‌آید، یک موفقیت دیپلماتیک محسوب می‌شود و می تواند بر تصمیمات سیاسی کشورها برای افزایش مبادلات تجاری با ایران اثرات مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.