راه اندازی هشت مرکز مثبت زندگی در میاندوآب/ میاندوآب رتبه نخست استانی را در جذب مشارکت های مردمی کسب کرد
۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۱۰
شناسه : 295181
7
رئیس اداره بهزیستی میاندوآب: کریمی گفت: اداره بهزیستی میاندوآب در سال گذشته نیز رتبه نخست استانی را در جذب مشارکت های مردمی کسب کرده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی کریمی امروز در گفت و گو با خبرنگاران در خانه مطبوعات میاندوآب با ارائه گزارشی از عملکرد اداره بهزیستی شهرستان، اظهار کرد: در ایام کرونایی در سال گذشته بیش از یک هزار بسته غذایی بهداشتی به ارزش دو میلیارد ریال در بین مددجویان و نیازمندان توزیع شده است.

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب افزود: در سال گذشته تعداد ۱۸ واحد مسکن مددجویی به معلولان و زنان سرپرست خانوار با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۱۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی در مناسبت های مختلف واگذار شده است.

وی به راه اندازی هشت مرکز مثبت زندگی در شهرستان میاندوآب اشاره کرد و گفت: این مراکز با هدف ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان بهزیستی با مشارکت و کمک بخش خصوصی راه‌اندازی شده‌است.

کریمی تصریح کرد: سال گذشته برای ۱۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی، بیش از ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی و توانمندسازی پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب با اشاره به پرداخت شش میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات کرونایی به مددجویان و مدیران مهدکودک ها، افزود: بیش از ۱۰ میلیارد ریال نیز به صورت موردی از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان برای مددجویان آسب دیده از کرونا پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اداره بهزیستی میاندوآب در سال گذشته نیز مانند سالهای ماقبل آن رتبه نخست استانی را در جذب مشارکت های مردمی کسب کرده است، گفت: بیش از ۱۶ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال به صورت نقدی و ۱۸ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال نیز به صورت غیرنقدی مشارکت های مردمی جمع آوری شده است.

کریمی اظهار کرد: پرداخت هزینه برای  ۵۳۹ نفر مستمری بگیر زنان سرپرست خانوار و کمک هزینه معیشت، ۲۱۵ دانش آموز تحت پوشش فرزندان زنان سرپرست خانوار، ۳۲ نفر شهریه دانشگاهی فرزندان زنان سرپرست خانوار و کمک هزینه برای ۵۲ خانوار دو قلو، سه قلو و بیشتر از جمله عملکردها در حوزه اجتماعی بوده است.

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب با اشاره به فعالیت چهار مرکزنگهداری و توانبخشی معلولان در این شهرستان، تصریح کرد: در راستای ماموریت ها و وظایف امور توانبخشی برای یک هزار و ۶۳۱ خانواره هزینه نگهداری در منزل، کمک هزینه معاش برای معلولان، برای ۵۶ خانوار کمک هزینه نگهداری در منزل برای بیماران روانی مزمن و ترخیص از مرکز، پرداخت حق پرستای به بیماران قطع نخاع برای ۴۵ خانوار، پرداخت حق پرستای برای افراد دارای معلولیت به تعداد ۱۱۳ خاونوار و پرداخت شهریه دانشجویی معلولان برای ۳۵ نفر و نیز ۲۴۱ خانوار دارای دانش آموزان معلول از جمله اقدامات بوده است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۸۸۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و دو میلیارد ریال تسهیلات بانکی بابت اجاره و ودیعه محل سکونت جامعه هدف بهزیستی پرداخت شده است.

کریمی اظهار کرد: ساماندهی ۱۹ کودک بی سرپرست و بدسرپرست و مداخله و پیگیری و ارائه خدمات به ۱۴۰ مورد گزارش مردمی توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی از دیگر اقدامات بوده است.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.