خداحافظی میرکاظمی و ساداتی نژاد با دولت
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
شناسه : 307005
4
تغییرات جدید در کابینه دولت سیزدهم/ سخنگوی دولت ضمن اشاره به رویه دولت سیزدهم مبنی بر ارزیابی مستمر مدیران دولتی اعلام کرد: سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، از هیات دولت جدا شدند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، سخنگوی دولت اعلام کرد: سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، مسئولانی هستند که از هیات دولت جدا شدند.

بنا بر اعلام بهادری جهرمی داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور جایگزین میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: میرکاظمی همچنان به عنوان مشاور در کنار دولت خواهد بود. 

بهادری جهرمی ادامه داد: سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی به عنوان سرپرست جهادکشاورزی منصوب شد.

وی همچنین تاکید کرد: محمد صادق خیاطیان هم به عنوان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب شد.

سخنگوی دولت گفت: برنامه دولت سیزدهم این بوده است که مدیران به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار بگیرند که این مساله رویه ثابت دولت خواهد بود تحولاتی که اعلام خواهد شد یا به دلیل ارزیابی ها یا تغییر در اولویت های کشور بوده است در همین زمینه شاهد سه تغییر کلان در دولت سیزدهم هستیم.

وی افزود: اولین تغییر مربوط به سازمان برنامه و بودجه است و آقای داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور که مطابق ارزیابی های صورت گرفته عملکرد مدیریتی خوبی را در این سازمان داشتند و سیاست های اقتصادی دولت را در این مجموعه خیلی خوب توانستند اجرایی کنند جایگزین آقای میرکاظمی در این سازمان می شوند. معاونت سازمان برنامه و بودجه و معاونت اقتصادی وزیر اقتصاد از دیگر سوابق رئیس جدید سازمان برنامه و بوجه است، تحصیلات ایشان نیز دکتری اقتصاد است و مدیر گروه اقتصاد انرژی در دانشگاه هستند. البته آقای میرکاظمی از اواسط سال گذشته به دلیل بیماری از رئیس جمهور درخواست کناره گیری کردند، با این حال نظر رئیس جمهور این بود که پس از نهایی شدن بودجه، این کناره گیری صورت گیرد. همچنان از خدمات آقای میرکاظمی به عنوان مشاور استفاده خواهد شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی تغییر بعدی هیات دولت است، سال گذشته با توجه به شرایط جهانی که رخ داد به ویژه جنگ اوکراین در حوزه امنیت غذایی مشکلاتی را در سطح جهان شاهد بودیم الحمدالله مدیریت آقای ساداتی نژاد در حوزه تامین امنیت غذایی باعث شد در این حوزه دچار مشکل نشویم ولی با توجه به تورم های جهانی، جنگ اوکراین، تورمِ رکود کرونا، اجرای سیاست های مردمی سازی یارانه و ارزیابی های صورت گرفته رییس جمهور تصمیم به جابه جایی مدیریتی گرفتند و سید محمد آقامیری رئیس کنونی سازمان نظام دامپزشکی کشور که سوابق مدیریتی خوبی هم در این زمینه دارند به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شدند؛ انشالله در بخش های دیگر دولت از توان و تخصص آقای ساداتی نژاد استفاده خواهد شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تغییر دیگر با توجه به اولویتی که حوزه نوآوری و شکوفایی و حمایت از مجموعه های دانش بنیان وجود دارد  به صندوق نوآوری و شکوفایی کشور مربوط می شود، در همین راستا رئیس جمهور تصمیم گرفتند از خدمات آقای دکتر خیاطیان که دکتری مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبائی دارند استفاده شود. محمد صادق خیاطیان که به عنوان مدیرعامل این صندوق انتخاب شد سوابق متعددی در حوزه های علم و فن آوری و حوزه های حمایتی در مساله دانش بنیان ها دارد.

به گزارش فارس، شب گذشته بهادری جهرمی در حساب کاربری فضای مجازی خود نوشت: به‌منظور استفاده بهتر از ظرفیت مدیران، تحولات و جابه‌جایی‌های مدیریتی در دستور کار دولت است.

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.