امیدآفرینی و اطلاع رسانی به‌موقع اولویت فرمانداران باشد
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
شناسه : 304126
4
استاندار آذربایجان غربی: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تلاش دشمن برای تزریق ناامیدی در جامعه، امیدآفرینی و اطلاع رسانی شفاف و صادقانه به مردم از سوی فرمانداران را در خنثی سازی نقشه های دشمن و امید آفرینی بسیار موثر دانست.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک فرمانداران و مدیران ستادی استانداری، با قدردانی از تلاش فرمانداران در تامین امنیت و خدمت رسانی به مردم گفت: تامین امنیت پایدار خط قرمز ماست. بسیاری از مسائل با ورود بموقع فرمانداران با بهره گیری از شفافیت و صداقت قابل حل است.

وی مسائل اجتماعی را از دغدغه های جدی دولت عنوان کرد و افزود: موضوعاتی چون بیکاری، طلاق و مواد مخدر موجب شده تا شاخص های اجتماعی از وضعیتی خوبی برخوردار نباشد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: موضوع معتادین متجاهر از دغدغه های اصلی است.

معتمدیان از گسترش شنبه های محرومیت زدایی به سایر شهرستانها خبر داد و گفت: سیاست جدی دولت رفع فقر و محرومیت است. باید فرمانداران نسبت به مناطق محروم و حاشیه نشین نگاه ویژه ای داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای بهره گیری از همه ظرفیت های قانونی در سطح ملی جهت پیشرفت استان بهره خواهیم گرفت.

معتمدیان تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی، توسعه گازرسانی، رفع موانع تولید، روانسازی مسیر سرمایه گذاری،توسعه راههای مواصلاتی، راه آهن و آنتنی را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید استان در سطح ملی معرفی شود. فرمانداران نقش مهمی در این زمینه باید داشته باشند.

وی از فرمداران خواست تا در تعامل مشترک با مردم و مدیران ارشد شهرستانی نسبت به برنامه ریزی های بلند، میان و کوتاه مدت برای حل مسائل و مشکلات شهرستانی اقدام نمایند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: هراس از مشکلات پذیرفتنی نیست. باید به دل مشکلات زد و ضمن شناسایی و اولویت بندی آنها نسبت به حل آنها اقدام نمود.

معتمدیان  با اشاره به فعال سازی  واحد هاى تولیدی و صنعتی راکد در یکسال گذشته، افزود: باید با دغدغه مندی جدی نسبت به مقوله معیشت به‌عنوان سیاست اصلی دولت اقدام نمود.

وی توجه به مباحث مرزی، اشتغال و کشاورزی با بهره وری بالا را مورد اشاره قرار داد و افزود: بخش عمده ای از دل نگرانی های مردم نسبت به تامین معیشت، ناشی از انباشت مشکلات در دوره های اخیر است.

استاندار آذربایجان غربی تقویت بازرسی های محسوس و نامحسوس از سطح بازار را خواستار شد و گفت: نباید اجازه داد عده ای سودجو با استفاده از ضعف نظارتی در خصوص قیمت کالاها جولان دهند.

معتمدیان معرفی ظرفیت های استانی را راهکاری موثر در جذب سرمایه گذاری دانست و افزود: با جذب سرمایه ها اشتغال نیز رونق می گیرد. فرمانداران موظف هستند در برقراری این امر جدیت داشته باشند.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در دولت برای نجات دریاچه ارومیه اشاره کرد و برنامه های نرم افزاری را اولویت اساسی دولت برای نجات دریاچه ارومیه برشمرد.

استاندار آذربایجان غربی از فرمانداران خواست تا در خصوص مدیریت بهینه مصرف آب، اصلاح کشت و افزایش بهره وری کشاورزی، فرهنگسازی لازم را انجام دهند.

معتمدیان توجه به اطلاع رسانی درست و جامع را مهم دانست و گفت: باید اقدامات دولت به شکلی شفاف و درست به اطلاع مردم برسد.

پایان پیام/س

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.