امکان پاس کردن چک با استفاده موجودی فرد در بانک‌های مختلف از دی ماه/ ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپرداز و پیامک از آذرماه
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
شناسه : 297298
9
رئیس بانک مرکزی خبر داد: رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه امکان ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق پیامک و خودپرداز‌ها تا پایان سال فراهم می‌شود، گفت: در حال حاضر ۱۸ بانک با تجمیع منابع افراد در بانک‌ها چک را پاس می‌کنند که از دی ماه امسال این امکان در همه بانک‌های فعال خواهد شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر،

علی صالح آبادی امروز بعد از حضور در جلسه  کمیسیون اصل ۹۰، اظهار کرد: در قانون چک باید نسبت به صدور و تاییدیه چک اصلاحات لازم صورت گیرد و امکان آن بایستی از طریق خودپردازها و پیامک‌ها به مشتریان فراهم شود.

وی افزود: قرار است بانک‌ها از آذرماه امسال امکان تاییدیه صدور چک را از طریق خودپرداز‌ها و پیامک برای مشتریانشان فراهم کنند.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: حداکثر تا پایان سال جاری تمامی بانک‌ها باید این امکان را از طریق خودپرداز‌ها فراهم کنند و به مشتریان خود خدمات ارائه دهند و با جدیت بیشتری این امر را دنبال خواهیم کرد.
صالح آبادی گفت: اگر فردی چکی را صادر می‌کند و منابع آن هم در بانک‌های مختلف وجود دارد، علاوه بر آنکه این چک امکان پاس شدن را با تجمیع منابع دارد، بایستی چنین امکان قانونی برای مشتریان فراهم شود.
وی افزود: هم اکنون ۱۸ بانک این امکان را فراهم کرده‌اند و امیدوارم در دی ماه امسال این امکان از طریق همه بانک‌های کشور فراهم شود تا چک‌ها با استفاده از موجودی فرد در تمامی بانک‌ها پاس شود.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد، موضوع بحث چک با عنوان وثیقه بود که در حال حاضر محدودیت‌هایی در قانون وجود دارد اما قرار شد با همکاری خود کمیسیون راهکار قانونی را پیدا کنیم.
صالح آبادی بیان کرد: همچنین بحث اعتبار چک نیز در این جلسه مطرح شد که فرد تا چه میزان می‌تواند چک را صادر کند و رقم چک تا چه عددی می‌تواند باشد و قرار شد به تدریج این کار را انجام دهیم. این کار مستلزم این است که در شورای پول و اعتبار این موضوع مطرح شود و از موارد قانونی است که با هماهنگی کمیسیون اصل ۹۰ به تدریج عملیاتی خواهیم کرد.
انتهای پیام/دانا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.