امام هادی (ع)، چشمه جوشان معرفت
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
شناسه : 304966
11
به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام علی النقی(ع)؛ امام هادی (ع) نیز مانند سایر ائمه اطهار(ع) و امامان بزرگوار، چشمه جوشان معرفت و گنجینه دانش‌های الهی و معارف دینی بودند و باید در زندگی ما به عنوان الگو باشند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، سوم رجب سالروز شهادت امام علی النقی(ع) دهمین اخیر تابناک آسمان امامت و ولایت است.

امام هادی (ع) نیز مانند سایر ائمه اطهار(ع) و امامان بزرگوار، چشمه جوشان معرفت و گنجینه دانش‌های الهی و معارف دینی بودند و باید در زندگی ما به عنوان الگو باشند.

در این زمینه امام جمعه چهاربرج در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، گفت: امام هادی(ع) مانند سایر ائمه اطهار(ع)، چشمه جوشان معرفت و گنجینه دانش‌های الهی و معارف دینی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی با تاکید بر اینکه باید ائمه اطهار(ع) را الگوی خویش قرار دهیم، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) بهترین الگو برای ما هستند.

وی با بیان اینکه زندگی امامان و ائمه اطهار(ع) را می‌توان بر پایه سه نقش اساسی و مهم تقسیم بندی کرد، افزود: نقش نخست زندگی امامان، نقش مصون‌سازی اسلام در برابر آسیب ها و کج روی است.

امام جمعه چهاربرج، ایجاد چارچوب ویژه برای شیعیان، به‌عنوان گروه مؤمن و پاسدار بر میراث حقیقی اسلام و شریعت و احکام قرآن را دیگر نقش زندگی ائمه اطهار(ع) برشمرد و گفت: نقش سوم نیز نقش آماده‌سازی برای به‌دست گرفتن زمام حکومت است و از دوران ولایت و امامت امام رضا(ع) آغاز می‌شود.

جلالی با بیان اینکه امام هادی (ع) توانست در ادامه‌ فعالیت‌های امام جواد (ع)، شبکه‌ ارتباطی وکالت را بیش از گذشته سامان‌دهی، تثبیت و تقویت کند، تصریح کرد: آن امام بزرگوار از طریق بسط تشیع به‌شیوه‌ مکاتبه‌ای، موجبات آشنایی شیعیان را با شرایطی آتی، خصوصاً شرایط غیبت امام معصوم(ع)، فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه راویان بسیاری مانند علی بن مهزیار اهوازی، عبدالعظیم حسنی، ابن سکّیت، احمد بن اسحاق اشعری، ایوب بن نوح و حسن بن راشد احادیث امام هادی(ع) را روایت کرده اند، اظهار کرد: از امام هادی(ع) چندین دعا و زیارت نامه برجای مانده است که از مشهورترین آنها زیارات جامعه کبیره وغدیر است.

آن حضرت در سال ۲۱۲ هجری قمری در نزدیک شهر مدینه به دنیا آمد و تحت راهنمایی‌های پدر بزرگوارش امام جواد (علیه السلام) قرار گرفت.

ایشان بعد از رحلت پدر، عهده دار امامت و رهبری جامعه اسلامی شد و در معرفی سیمای تابناک اسلام راستین تلاش بسیار کرد.

یکی از کارهای مهم امام هادی (ع) حفظ خطّ فکری و فرهنگی تشیُّع و جلوگیری از القائات مخالفان بود که این کارنیاز به تربیت شاگردان برجسته و تشکیل حوزه علمیه و تدریس فقه و عقاید اصول اسلامی داشت که در عصر امام علی النقی (ع) نیز ادامه یافت.

مدت امامت آن بزرگوار سی و سه سال است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.