اعلام چگونگی تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
شناسه : 294388
11

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:اکثر استان‌های کشور روند نزولی‌شان به سرعت ادامه پیدا می‌کند، اما در سه استان بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان باید دقت و مراقبت بیشتری صورت گیرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند کرونا در کشور اظهار داشت:‌ اکثر استان‌های کشور روند نزولی‌شان به سرعت ادامه پیدا می‌کند، اما در سه استان بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان باید دقت و مراقبت بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: به ویژه نگرانی ما سوش ویروس هندی و آفریقایی است که گسترش می‌یابد و شاید مثل خوزستان که سوش انگلیسی شایع و از آنجا به نقاط دیگر رفت، این اتفاق بیفتد. البته روند در این سه استان تحت کنترل است و بقیه استان‌ها روند نزولی خوبی دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: معمولا بعد از ماه مبارک رمضان برخی مراسم‌ها و جشن‌ها و عروسی‌ها بیشتر برگزار می‌شود و باید مردم مراقبت بیشتری داشته باشند، ضمن اینکه گرم شدن هوا و روشن شدن کولرها با بسته بودن در و پنجره و عدم گردش باعث می‌شود اگر فردی بیماری‌ داشته باشد، ویروس منتقل شود، در نتیجه باید دقت بیشتری کرد.

رئیسی با تأکید بر پرهیز مردم از رفتن به سفر ابراز داشت: باید از دورهمی‌ها نیز خودداری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و چگونگی انجام برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها گفت: باید به پروتکل‌ها توجه شود؛ چرا که هدف این است که محیط برگزاری از لحاظ سلامت به گونه‌ای سالم و قابل اطمینان باشد که منجر به حضور و مشارکت باشکوه مردم شود. بنابراین کاندیداها و طرفدارانشان باید کاری کنند تا حداکثر پروتکل بهداشتی رعایت شود تا مردم با حداکثر مشارکت حضور پیدا کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: هرگونه تجمع در فضای بسته برای نامزدها ریاست جمهوری مانند حضور در مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارها و سالن‌های ورزشی ممنوع است، بجز در موارد خاص که در نشست‌های خبری است که باید آن نیز محدود باشد.

وی یادآور شد: اما در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها، نامزدین انتخابات می‌توانند سخنرانی کنند مانند فضای باز مدارس و ورزشگاه‌های روباز که بلامانع است ودر ۸ متر مربع در فضای باز باید یک نفر باشد. همچنین استادیوم‌های بزرگ باید با ۳۰ درصد ظرفیت در فضای باز برای سخنرانی درنظر گرفته شود؛ ضمن اینکه باید درهای ورود و خروج نیز با رعایت پروتکل‌ها کنترل شود.د

رئیسی افزود: وزارت ورزش و جوانان موظف شده تا ظرفیت‌های فضای باز خود را دراختیار نامزدان انتخابات قرار دهد و وزارت کشور و استانداران نیز موظف شدند مکان‌های مناسب و متناسب با شرایط پروتکل‌ها به نامزدین انتخابات بدهند؛ البته هرگونه تجمع در فضای بسته ممنوع است، ضمن اینکه برای برگزاری جلسات ستادها نیز در مناطق قرمز ۱۵ نفر، نارنجی ۲۰ نفر و زرد نیز باید ۳۰ نفر در فضای بسته حضور داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری هرگونه کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات موظف شده ترتیبی دهد تا اختلالات اینترنتی حداقل باشد ضمن اینکه رئیس ستاد مرکز و شخص نامزدها نیز باید مسئولیت لازم را در خصوص اطمینان از رعایت پروتکل‌ها بپذیرند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در زمان رأی‌گیری، تعداد صندوق‌ها افزایش یافته و تمهیدات فاصله‌گذاری درنظر گرفته شده است، به طوری که خط‌کشی منظم صورت گرفته و بیشتر در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع ۵٫۵ میلیون واکسن کرونا در کشور تصریح کرد: بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واکسینه شدند، ضمن اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تمام شده و از امروز نیز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال شروع شده و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت GOV.IR ثبت‌نام کنند که پس از دریافت پیامک، زمان و مکان و اکسیناسیون به فرد اعلام خواهد شد.

رئیسی متذکر شد: بسیار امیدواریم در این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تمام شود و از یکشنبه هفته آینده واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال را شروع کنیم و بعد از ۱۰ روز واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال شروع خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: افراد بالای ۷۰ سال بعد از ارسال پیامک، زمان و مکان واکسیناسیون برای آنها ارسال خواهد شد و در صورتی که پیامکی به آنها ارسال نشد، به مرکزی مراجعه نکنند تا به آنها اعلام شود، چرا که واکسن موجود است و جای هیچ نگرانی نیست.

انتهای پیام/

×فارس

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.