گرانی ها کمر طبقات پایین جامعه را می شکند
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
شناسه : 297612
15
یادداشت؛ مسئله معیشت کارگران و افرادی با حداقل دستمزد موضوع جدیدی نیست و بارها و بارها به این مسئله از طریق کارشناسان و رسانه های مختلف پرداخته شده است؛متاسفانه به دلایل مختلفی میزان دریافتی این مزد بگیران با خرج و مخارج آ‌ن‌ها به هیچ عنوان همخوانی ندارد و این امر همواره باعث نگرانی آنها می‌شود.دستمزدهایی که با هزینه‌های سرسام آور زندگی هیچ سنخیتی ندارد!
پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از  اروم نیوز، این روزها یکی از اقشاری که به‌سختی زندگی می‌گذرانند، کارگران مظلوم هستند که تمامی مشکلات از قبیل نبود بیمه، نداشتن خانه و سرپناه، بیکاری، عدم پرداخت حقوق معقول و ثابت، نبود حمایت، کاهش قدرت خرید و … را یکجا تجربه می‌کنند.

متاسفانه به دلیل افزایش تورم شاهد هستیم بسیاری از افراد مزد بگیر از جمله کارگران با کاهش قدرت خرید و مشکل در تامین نیازهای اولیه خانواده مواجه می‌شوند و به شکلی مقابل تامین نیازها عاجز می‌مانند و اینجاست که به صورت کاملا ملموس مبحث خط فقر احساس می‌شود.

کارگران علاوه بر نبود شغل مناسب، روزانه با افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی مواجه بوده و وضعیت زندگی این قشر سخت‌تر شده است و این مسئله در حالیست که ما از نیازهایی همچون مسکن و پوشاک چشم‌پوشی کرده باشیم!

حال با این اوصاف، نگرانی‌ها از این بابت است که باوجود گرانی‌ها و تورم‌هایی که در اقتصاد کشور طی سال گذشته  اتفاق افتاده است و تورم روزبه‌روز به شکلی افسارگسیخته بالا می‌رود، سهم دستمزد کارگران در جلسه شورای عالی کار و یا بودجه سال آینده  چه مقدار خواهد بود؟

بر اساس اظهار نظر بسیار از کارگران باگذشت زمان و به‌مرور اقلام خوراکی به‌نوبت از سبد غذایی کارگران حذف می‌شود و به لطف گرانی‌های حاکم بر جامعه ماههاست از خوردن گوشت و پروتئین‌ها به‌کلی محروم هستیم.

متاسفانه در حال حاضر تورم موجود در کشور هیچ تناسبی با دریافتی‌های اعلام‌شده برای کارگران ندارد و شکی نیست که مسئولان ما باید به فکر ارتقای سطح زندگی این قشر باشند.

سخن آخر اینکه، کارگران این روزها تمام چشم امید خود را به تصمیم دولت و مجلس دوخته‌اند تا دستمزد آنان را در بودجه سال آینده طوری تنظیم نمایند تا این قشر هم بتوانند نفسی تازه کنند و حداقل برای یک بار هم که شده معنای واقعی رفاه را در زندگی خود احساس کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.