مکتب امام خمینی(ره)، مکتب عزت و استقلال است
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
شناسه : 308724
6
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت امام خمینی (ره) به استقلال تأکید داشته و استقلال و عزتمندانه زندگی‌کردن دو عنصر اساسی مکتب امام است.
پ
پ

آیت‌الله عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) شخصیت جامع‌الاطرافی بودند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقتی به شخصیت حضرت امام راحل (ره) نگاه می‌کنیم به ظرفیت تعالیم دین مقدس اسلام پی می‌بریم، گفت: اگر کسی به تعالیم دین اسلام در تمام ابعاد عمل کند می‌تواند شخصیت جامعی مثل حضرت امام (ره) باشد.

وی در ادامه به عناصر مکتب حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: یکی از آموزه‌های دینی عزت است که خداوند می‌فرماید عزت از آن خدا، پیامبر (ص) و مؤمنین است و حضرت امام این را در زندگی خویش نشان دادند.

دیرباز با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) عزتمندانه زندگی‌کردن را از همان دوران نوجوانی تمرین کردند، گفت: عزتمندانه زندگی‌کردن برای حضرت امام خمینی (ره) یک ارزش و اصل بود که آن را نیز برای مردم شریف ایران یادآوری و متذکر شدند و ملت نیز از ایشان تبعیت کردند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به برکت همین عزت است که امروز در دنیا کسی نمی‌تواند کوچک‌ترین تحقیری به ملت ایران اسلامی روا بدارد.

وی از وحدت به‌عنوان دومین عنصر و ویژگی در مکتب امام خمینی (ره) نام برد و اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) به وحدت تمام اقشار مردم تأکید داشتند درحالی‌که طاغوت به دنبال تفرقه بود.

دیرباز به استکبارستیزی در مکتب امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: استکبارستیزی و ایستادن در برابر ظلم ظالمان، لازمه عزت است و حضرت امام خمینی (ره) نیز بر این اصل تأکید داشتند که جامعه اسلامی باید ظلم‌ستیز باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه “نه شرقی، نه غربی” از شعارهای اساسی مکتب حضرت امام خمینی (ره) بود، افزود: حضرت امام خمینی (ره) به استقلال تأکید داشته و استقلال و آزادی نیز دو شعار اساسی انقلاب بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.