عزت‌طلبی و هیهات من الذله مهم‌ترین درس قیام امام حسین (ع) است
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۵
شناسه : 310074
5
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عزت و عزت مداری و "هیهات من الذله" پیام جاودانه و مهم‌ترین درس و دستاوردهای قیام عاشورا و اباعبدالله الحسین (ع) است.
پ
پ

آیت‌الله عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار کرد: در این ایام حزن و اندوه آل الله، مردم علاقه‌مند به اهل‌بیت (ع) عزادار بوده و در مساجد و تکایا مراسمات عزاداری برپا و قلوب مؤمنین نیز جریحه‌دار است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت است، افزود: به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالب در مورد قیام امام حسین (ع) باید گفت که امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت است نه برای یک روزگار و اختصاص به مسلمانان و پیروان دین خاصی ندارد.

وی گفت: ما به‌عنوان مسلمان افتخار می‌کنیم که پیرو خاندان پیامبر (ص) بوده و از این طریق ارادت خود را به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) نشان می‌دهیم؛ ولی ما می‌بینیم رهبر هندوستان نیز وقتی می‌خواهد کشور خود را از استعمار نجات بدهد از قیام امام حسین (ع) الهام می‌گیرد.

دیرباز تصریح کرد: در مصر و دیگر کشورهایی هم که اهل‌سنت هستند نیز در نهضت‌های اجتماعی از امام حسین (ع) الهام می‌گیرند و این نشان می‌دهد که امام حسین (ع) که یک شخصیت جهانی هستند، متعلق به کل تاریخ بشریت هستند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، عزت را دیگر موضوع مهم در مورد قیام امام حسین (ع) عنوان و اظهار کرد: عزت و عزت مداری موضوع مهم دیگری است که می‌توان در مورد امام حسین (ع) به آن پرداخت و توجه کرد.

وی با بیان اینکه در حدیثی از امام صادق (ع) وارد شده که عزت مؤمن در دست خودش نیست و مؤمن حق ندارد عزت خود را خدشه‌دار کند و باید عزیز باشد، گفت: عزت از ناحیه خداوند است و امام حسین (ع) خواستند به تمام بشریت این درس را بدهند که ما ممکن است مظلوم واقع شویم غریب و تشنه به شهادت برسیم؛ ولی به‌هیچ‌وجه زیر بار ذلت نمی‌رویم.

دیرباز تصریح کرد: این همان شعار”هیهات من الذله” که پیام جاودانه و مهم‌ترین درس و دستاوردهای قیام عاشورا و اباعبدالله الحسین (ع) است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.