لزوم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در میاندوآب
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 315269
1
در جلسه اعضای شورای مشورتی فرمانداری میاندوآب عنوان شد؛ اعضای شورای مشورتی فرمانداری میاندوآب در جلسه با مسئولان جهاد کشاورزی این شهرستان بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرستان تأکید کردند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اعضای شورای مشورتی فرمانداری میاندوآب در ادامه جلسات خود با مسئولان شهرستانی، امشب با مسئولان جهاد کشاورزی میاندوآب تشکیل جلسه دادند.

میاندوآب قطب کشاورزی است

در این جلسه که در محل سالن شهید سلیمانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه میاندوآب برگزار شد، معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در سخنانی اظهار کرد: میاندوآب قطب کشاورزی بوده و از جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامداری در منطقه برخوردار است.

محمدرضا رضایی افزود: هدف از برگزاری این جلسات، احصا مشکلات، هم‌فکری، ارائه راهکار و کمک به اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌گرفته است.

وی با تأکید به اهمیت موضوع آموزش و ترویج در جهاد کشاورزی، گفت: جهاد کشاورزی باید این موضوع را در اولویت قرار داده و کارشناسان جهاد با حضور در روستاها و برگزاری جلسات آموزشی با کشاورزان، در راستای ارتقای راندمان و افزایش تولیدات کشاورزی و مصرف بهینه آب قدم بردارند.

۲۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در میاندوآب فعالیت دارند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این جلسه با ارائه گزارش و اشاره به فعالیت‌های شاخص، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: دشت میاندوآب با دارابودن ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت، وجود منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار یکی از قطب‌های مهم کشاورزی به شمار می‌رود.

رضا مقدم با بیان اینکه ۲۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در میاندوآب فعالیت دارند، اظهار کرد: سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان در میاندوآب تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنوع محصولات تولیدی در شهرستان میاندوآب بالا است، افزود: حدود ۵۰ نوع محصول متنوع کشاورزی در بخش‌های مختلف زراعی، باغی، دام و شیلات در میاندوآب تولید می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: سالانه ۱۰۰ هزار تن گندم، ۹۹ هزار تن یونجه، ۲۵۱ هزار تن چغندرقند، ۴۸ هزار تن سیب، ۱۸ هزار تن انگور، ۱۰۷ هزار تن شیر، ۱۶ هزار تن گوشت قرمز و ۵ هزار و ۵۰۴ تن گوشت سفید، ۳۱ میلیون اصله نهال در میاندوآب تولید می‌شود.

مقدم اظهار کرد: میاندوآب در تولید نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای برند ملی و منطقه‌ای است.

وی هم چنین با اشاره به ساماندهی تولید و عرضه نهال در میاندوآب، گفت: الکترونیکی نمودن صدور حواله و توزیع نهاده‌های کشاورزی، اصلاح سیستم‌های آبیاری و توسعه و ترویج سیستم‌های نوین آبیاری، حمایت از طرح‌های تولیدی بخش کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار جهت توسعه صنایع کشاورزی از دیگر اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

در ادامه این جلسه برخی مسائل و مشکلات احصا شده توسط اعضای شورای مشورتی فرمانداری میاندوآب از جمله اصلاح ساختار مزارع و باغات سنتی، جایگزینی درختان نامرغوب، اصلاح سیستم‌های آبیاری سنتی، نظارت بر کاشت، داشت و برداشت، نظارت دقیق بر توزیع کود، سموم و توزیع نهاده‌ها، احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی، خرید تضمینی محصولات، نظارت بر بازار و توسعه کشت گیاهان دارویی توسط دبیر شورا مطرح و مدیر جهاد کشاورزی و کارشناسان مربوطه توضیحات خود را دراین‌رابطه ارائه کردند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.