مشکل آب‌گرفتگی معابر میاندوآب حل شد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 319653
5
شهردار میاندوآب: شهردار میاندوآب گفت: پس از چند ساعت تلاش و با حضور اکیپ‌های شهرداری، مشکل آب‌گرفتگی معابر حل شد.
پ
پ

بابک محمدزاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به آب‌گرفتگی برخی معابر میاندوآب، اظهار کرد: امروز به دنبال بارش شدید باران شاهد آب‌گرفتگی معابر در برخی مناطق میاندوآب بودیم.

شهردار میاندوآب با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری از همان ابتدای بروز آب‌گرفتگی معابر برای حل مشکل سریعاً دست‌به‌کار شد، افزود: با هماهنگی‌های انجام‌گرفته، سریعاً اکیپ‌های خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب به محل‌های که دچار آب‌گرفتگی معابر شده بودند؛ اعزام و تلاش برای رفع مشکل انجام گرفت.

وی گفت: پس از چند ساعت تلاش و با حضور به‌موقع اکیپ‌های شهرداری، مشکل آب‌گرفتگی معابر حل و از بروز صدمات برای مردم و اموال آنها جلوگیری شده است.

محمدزاده تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون مشکل آب‌گرفتگی معابر در مناطق مختلف به‌ویژه بلوار دانشگاه پیام‌نور حل شده است.

شهردار میاندوآب اظهار کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر در حالت آماده‌باش قرار دارند تا با شروع مجدد بارش‌ها و آب‌گرفتگی احتمالی معابر؛ سریعاً وارد عمل شده و از بروز صدمات برای مردم و اموال آنها جلوگیری کنند.

معمولاً تداوم یک یا چندساعته بارش باران در میاندوآب سبب می‌شود که برخی خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر میاندوآب دچار آب‌گرفتگی شوند.

مهم‌ترین دلیلی که در این زمینه مسئولان به آن اشاره می‌کنند، توپوگرافی و ساختار شهری میاندوآب است؛ موضوعی که برخی کارشناسان نیز آن را مورد تأیید قرار می‌دهند و در کنار این مورد، موضوعاتی نیز مانند عامل انسانی، طراحی غلط و نبود طرح مناسب در زمان احداث کانال‌ها و جوی‌های آب سطح شهر، مسدودشدن کانال‌ها و جلوگیری از انتقال آب‌های سطحی به کانال‌ها را نیز مطرح می‌کنند.

به‌صورت کلی لازم است برای حل این مشکل یک تیم کارشناسی تشکیل شده و مطالعات دقیقی در بخش‌های مختلف انجام‌گرفته و راهکارهای کوتاه، میان و بلندمدت ارائه شود.

انجام طرح‌های مطالعاتی و انتخاب بهترین مسیر برای هدایت آب‌های ناشی از بارندگی به‌سوی کانال‌های موجود، آموزش شهروندان و لایروبی جوی‌ها و اصلاح جوی‌ها از دیگر موضوعاتی است که در این زمینه می‌تواند مدنظر قرار گیرد تا هنگام بارندگی مانع سرازیرشدن آب به داخل خیابان‌ها گردد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.