شهید فرهاد جاوید
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 319629
2
شهید فرهاد جاوید متولد میاندوآب، از سربازان گوش‌به‌فرمان امام که می‌گفت لباس من کفن من است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید فرهاد جاوید متولد میاندوآب، از سربازان گوش‌به‌فرمان امام که می‌گفت لباس من کفن من است.

بالاخره در تاریخ بیست و هفتم آذرماه سال ۵۹ در درگیری جاده مهاباد – میاندوآب با یاران خود به فیض شهادت نائل آمد.

فرهاد در سال ۱۳۳۷ در یکی از روستاهای شهرستان میاندوآب در یک خانواده زحمت‌کش متولد شد.

پدرش از واپسین سال‌ها از جور ستم اربابان شاهنشاهی از روستا به شهر گریخت و از تمام هستی خویش چشم پوشید تا در شهر آزاد باشد و برای گذران زندگی خود و بچه‌هایش تلاش گسترده‌ای را آغاز کرد.

فرهاد عاشق پدر و مادرش بود و در کاری کمکشان می‌نمود، همچنین به پدر در گذران زندگی شرافتمندانه‌اش کمک می‌کرد تا اینکه در سال ۱۳۵۶ جهت انجام خدمت سربازی اعزام شد.

به سال ۱۳۵۶ عازم سربازی شد این روزها انقلاب اسلامی ایران به رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره)، باگذشت زمان؛ دریای بیکران انسان‌ها، وحدت خود را در اجتماعات عظیم میلیونی با تظاهرات گسترده موجودیت می‌دادند.

بعد از یک سال خدمت به دستور امام پادگان‌ها را ترک و از طاغوت گسسته و به امت پیوستند و شهید با عوض‌کردن لباس ارتش شبانه از شهر بهبهان و به‌دوراز چشم مأموران شاهنشاهی در اجتماعات مسلمین ظاهر می‌شد و با پیروزی انقلاب و دستور امام مبنی بر متشکل شدن پادگان‌ها خود را به محل خدمت معرفی و بعد انقضای خدمت به زادگاه خویش یعنی میاندوآب برگشت.

سپس در کمیته انقلاب اسلامی میاندوآب در آن زمان که جهت نگهبانی و حراست از مرزهای وطن که در تقاطع کردستان و عراق قرار داشت ثبت‌نام به عمل آورد و در تمامی درگیری‌های اطراف میاندوآب با ضد انقلابیون وطن‌فروش و سرسپرده شرق و غرب همیشه پیشقدم بود، می‌گفت لباس من کفن من است.

تا بالاخره در تاریخ بیست و هفتم آذرماه سال ۵۹ در درگیری جاده مهاباد – میاندوآب با یاران خود به فیض شهادت نائل آمد.

فرهاد با شهادت خود این وظیفه را به برادران خود تکلیف کرد و به همان مناسبت، برادرش در کمیته انقلاب اسلامی میاندوآب راه سرخ برادر شهیدش را ادامه می‌دهد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

منبع: مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.