فرد محکوم به اعدام در میاندوآب از قصاص نجات یافت
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
شناسه : 294050
13
با گذشت اولیای دم؛ رئیس دادگستری میاندوآب از نجات فرد محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم از اعدام خبر داد.
پ
پ

به گزارش اروم نیوز به نقل از زرین خبر، حجت الاسلام عادل گل حسینی در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری های همکاران شورای حل اختلاف شماره ۱۲، وساطت ریش‌سفیدان و افراد ذی‌نفوذ رضایت اولیای دم برای گذشت از اجرای این حکم گرفته شد.

رئیس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه این فرد ۴۵ ساله در سال ۱۳۹۵ به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود، افزود: پس از رسیدگی‌های قضایی رای دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد و قرار بود حکم این متهم با محکومیت قصاص امروز اجرا شود که با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

وی با بیان اینکه گذشت و ایثار مهم‌ترین درس مکتب ائمه اطهار (ع) است، تصریح کرد: اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه در راستای انجام رسالت ذاتی خویش و با بهره گیری از ظرفیت‌های متنفذین منطقه و با تشکیل جلسه های متعدد و با بیان توصیه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) در خصوص جایگاه عفو و گذشت در دین مبین اسلام توانستند رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد را جلب کنند.

گل حسینی تصریح کرد: در سال گذشته با تلاش شورای حل اختلاف میاندوآب و بخشش اولیای دم‌ زمینه ایجاد صلح و سازش در ۱۲ پرونده منجر به قتل، رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.