شهید چمران؛ شعار «مامی توانیم» را به عمل تبدیل کرد
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
شناسه : 308976
2
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب: رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب گفت: شهید چمران انسانی است که به‌رغم تحصیل در غرب دلباخته آنجا نبود و باروحیه بالای خودباوری، شعار «مامی توانیم» را به عمل تبدیل کرد.
پ
پ

حجت‌الاسلام محمد فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه توصیف شهید چمران در چند جمله، اجحاف در شأن آن شهید عزیز است، اظهار کرد: شکل‌گیری شخصیت والایی مثل مصطفی چمران، حاصل مجاهدت اخلاقی بی‌وقفه در کنار تحصیل دانش روزآمد است که به میدان عمل منتهی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با اشاره به اینکه شهید چمران یک الگو و معیار برای اساتید است، افزود: اساتید بزرگوار حوزه‌ها و دانشگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به این نکته مهم عنایت ویژه داشته باشند.

وی گفت: تلفیق جهاد اصغر و اکبر، ترکیب عرفان و جنگ و در نهایت تجمیع عشق و منطق در کنار هم بود که از چمران، چمران ساخت.

فیضی تصریح کرد: شهید چمران؛ استاد تمام سازمان فضایی ناسا است که در اوج اقبال دنیا، به لبنان می‌رود و برای کودکانِ آواره از جنگ، یتیم‌خانه تأسیس می‌کند و همان کودکان یتیم می‌شوند هسته اولیه شکل‌گیری حزب‌الله لبنان.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب اظهار کرد: شهید چمران انسانی است که به‌رغم تحصیل در غرب دلباخته آنجا نبود و باروحیه بالای خودباوری، شعار «مامی توانیم» را به عمل تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران وزیری بود که با لباس رزم در خط مقدم دفاع از کشور به شهادت رسید، گفت: در کنار تبیین و معرفی ابعاد شخصیتی شهید چمران، نکته اینجا است که نباید شخصیت شهید چمران را برای نسل‌های نو، افسانه‌ای و دست‌نیافتنی تعریف کرد.

فیضی تصریح کرد: برای فتح خرمشهرها، به اساتیدی نیاز داریم که با تأسی از دکتر چمران، اولاً خود را ساخته باشند و سپس طبق این مبنا به تربیت مصطفی ها همت گمارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.