راه‌اندازی واحد فرآوری گیاهان دارویی در میاندوآب
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
شناسه : 315191
1
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: واحد صنعتی فرآوری، اسانس گیری و خشک‌کردن گیاهان دارویی در این شهرستان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب عصر امروز به همراه معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از دو واحد تولیدی و صنعتی در میاندوآب بازدید کرد.

در نخستین بازدید که از یک واحد صنعتی فرآوری، اسانس گیری و خشک‌کردن گیاهان دارویی در روستای نظام‌آباد انجام شد؛ معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با ارائه گزارشی از وضعیت این واحد صنعتی، اظهار کرد: این واحد صنعتی، ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ تن انواع عصاره گیاهی، نیم‌تن اسانس طبیعی و خشک و بسته‌بندی‌کردن ۵۰۰ تن گیاهان دارویی را دارد.

رضا مقدم افزود: این واحد صنعتی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان، در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و یک هزار مترمربع تأسیسات مسقف، احداث شده و در آستانه بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه با آغاز فعالیت این واحد تولیدی برای سه نفر به‌صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود، گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و برای خرید ماشین‌آلات موردنیاز این واحد تولیدی، مبلغ دو میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید، پرداخت شده است.

بازدید از واحد صنعتی نیمه راکد تولید عرقیات گیاهی

دومین بازدید نیز از یک واحد صنعتی نیمه راکد تولید عرقیات گیاهی در روستای گوگتپه انجام شد که معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این زمینه اظهار کرد: این واحد تولید عرقیات گیاهی و اسانس گیری در روستای گوگ تپه واقع بوده و به حالت نیمه راکد قرار دارد.

مقدم افزود: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن و در زمینی به مساحت دو هزار و ۳۰۰ مترمربع با ۹۶۰ مترمربع تأسیسات مسقف فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۷ تأسیس و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این طرح به دلیل کمبود منابع مالی به حالت نیمه راکد درآمده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: این واحد برای فعالیت کامل و بازگشت مجدد به چرخه تولید، نیازمند دریافت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.

مقدم اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار موردنیاز برای این واحد تولیدی، علاوه بر فعالیت این واحد تولیدی در زمینه فرآوری گیاهان دارویی، برای شش نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این بازدید ضمن بررسی مسائل و مشکلات این واحد تولیدی، گفت: دولت مردمی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید قدم برمی‌دارد.

محمدرضا رضایی افزود: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از اولین روزهای دولت در دستور کار بوده و ما نیز به‌عنوان خدمتگزاران مردم با جدیت و تا حد توان مشکلات را پیگیری و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

در این بازدید معاون فرماندار، کارشناسان فرمانداری و رؤسای ادارات صنعت، معدن و تجارت و برق نیز حضور داشته و گزارش‌های لازم را در خصوص حمایت از طرح‌های تولیدی ارائه دادند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.