رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 319136
0
مدیر امور منابع آب میاندوآب خبر داد: مدیر امور منابع آب میاندوآب گفت: ۵۵ هکتار از تصرفات غیرقانونی و غیرمجاز حریم و بستر رودخانه زرینه‌رود میاندوآب رفع تصرف و آزادسازی شد.
پ
پ

علی شمس در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به اهمیت صیانت از منابع آبی، اظهار کرد: حفظ منابع آبی یکی از مهم‌ترین موضوعات و ضرورت‌هایی است که همه در راستای آن وظیفه داریم.

مدیر امور منابع آب میاندوآب افزود: سال گذشته با تلاش‌های انجام‌گرفته و با حکم دادستانی در راستای حفظ منابع آبی ۵۵ هکتار از تصرفات غیرقانونی و غیرمجاز حریم و بستر رودخانه زرینه‌رود میاندوآب رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی گفت: سال گذشته ۱۴۰ هکتار نیز در ساحل راست رودخانه زرینه‌رود میاندوآب از مخزن سد آزادسازی شد.

شمس تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع آبی ممنوع بوده و متخلفان با حکم قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و اقدامات برای رفع تصرفات با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر امور منابع آب میاندوآب با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه پروانه‌دار در میاندوآب، چهاربرج و باروق وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و ۸۹۵ حلقه چاه در میاندوآب، حدود ۷۰۰ چاه در باروق و ۱۰۰ چاه نیز در چهاربرج واقع هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۱ در حوزه استحفاظی مدیریت امور منابع آب این شهرستان مسلوب المنفعه شده است، گفت: کمبود آب و لزوم مصرف صحیح و حفظ منابع موجود، موضوعی مهم و ضروری است که باید موردتوجه همگان قرار گرفته و مردم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است و در سال ۱۴۰۰ نیز دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از این شهرستان به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.