حضرت خدیجه (س)؛ همسری اسوه و مادری الگو
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
شناسه : 306712
2
الگوی زنان ما چنین زنانی مانند حضرت خدیجه(س) بوده و هست و خواهد بود به حول قوه الهی و همت مردم متدین ایران اسلامی،مردم نخواهند گذاشت که غرب الگوهای خود را بر زنان ما تحمیل کنند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امروز روز رحلت اُمّ‌المؤمنین، اُمّ‌الأئمه، اُمّ‌الإسلام حضرت خدیجه(س) است.

حضرت خدیجه(س) دارای سه عنوان مادری هستند؛ یکی عنوان “ام‌المؤمنین” که تصریح قرآن کریم است:«النَّبِیُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ»(احزاب: ۶).

مصداق اول این تعبیر مهم قرآنی، برای بانوی اول آستان نبوی(ص) یعنی حضرت خدیجه(س) است، همسر اولی که اول مؤمن به اسلام، اول حامی پیامبر اسلام، مادر بی‌نظیرترین زن تاریخ بشر و تاریخ اسلام و ام‌الزوجه امیر اسلام است.

عنوان دوم برای حضرت خدیجه(س)، اُمّ‌الأئمه است؛ در واقع ایشان مادر ۱۲ امام هستند؛ چون ایشان مادر امیرالمؤمنین(ع) هم هست، ایشان امیرالمؤمنین(ع) را در آغوش خودش، در دامان خودش، در زندگى خودش تا چند سالگى پرورش داده است.

عنوان دیگر “ام الاسلام”است و همه تاریخ اذعان دارد ، اگر کمک‌های خدیجه(س) نبود، در پیشرفت اسلام اختلال ایجاد می‌شد.

رهبر معظم انقلاب در خطبه نماز جمعه خود در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۵ شمسی با اشاره به شخصیت والای حضرت ام‌المؤمنین خدیجه (س)، فرمودند:

«خدیجۀ کبرى علیها‌ الصلاه و السلام در آغاز اسلام ایمان آورد؛ بزرگ‌ترین حرکت را به‌عنوان یک بانوى کامله و عاقله و بزرگوار انجام داد، اول مؤمن به اسلام او بود، بعد هم همه‌ ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد، و تأثیر این کار را کسانى مى‌دانند که در مبارزات و دوران اختناق نقش کمک‌هاى مالى را به مبارزین تجربه کردند. اگر کمک‌هاى خدیجه علیها السلام نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ى عمده‌اى به‌وجود مى‌آمد.»

الگوی زنان ما چنین زنانی بوده و هست و خواهد بود به حول قوه الهی و همت مردم متدین ایران اسلامی،مردم نخواهند گذاشت که غرب ، الگوهای خود را بر زنان ما تحمیل کنند.

یکی از مصادیق الگویی حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) نیز در مساله حجاب است؛ مساله ای که امروز به عنوان ابزار دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی شده است.

لازم است در این موضوع که شاخه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی است، سرداران عرصه فرهنگی باید عملیاتی طراحی کرده و فرزندان عزیزمان که گرفتار این جنگ ترکیبی شده اند را آزاد کنند.

دشمن مانند گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصا دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است.

در کنار هر اقدامی از طرف دولت، وظیفه اصلی بر عهده طیف عظیم جامعه متدینین است تا امر ضروری و شرعی “امر به معروف و نهی از منکر” را با رعایت اصول حاکم بر جامعه، که جزء دین است را نهادینه کنیم.

جلالی

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.