برای انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی همه باید تلاش کنند
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
شناسه : 314476
3
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: در انتخابات ایران، امنیت و سلامت در نصاب بالایی بوده و لذا آنچه مهم است موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی است.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه امسال، اظهار کرد: این انتخابات از روزهای اول سال موردتوجه رهبر حکیم انقلاب اسلامی قرار گرفت و ایشان از ۱۵ فروردین امسال به آن اشاره کرده و دیدگاه‌های خود را در مناسبت‌های گوناگون مطرح کرده‌اند که آخرین آن، ۲۵ آبان‌ماه و در دیدار با اعضای محترم شورای نگهبان بود.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه باتوجه‌به سیر مطالب مطرح شده توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی نکاتی باید بیشتر مورد اهتمام واقع شود، افزود: چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت باید موردتوجه همگان خصوصاً نهادهای ناظر، مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم بوده و تمام اقدامات در همین راستا باید سامان یابد.

وی با بیان اینکه در بین چهار راهبرد اعلام شده توسط مقام معظم رهبری، به نظر می‌رسد «مشارکت بالا» و «رقابتی بودن» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در انتخابات ایران، امنیت و سلامت در نصاب بالایی بوده و لذا آنچه مهم است موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی است.

جلالی تصریح کرد: چهار راهبرد عنوان شده توسط مقام معظم رهبری قطعاً منجر به انتخاباتی می‌شود که مظهر قوت ملی و پیشران کشور برای تحقق کامل‌تر “ایران قوی” است.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل‌مقایسه نیست.
وی با اشاره به اینکه دشمن با ناامیدی از آشوب سازی و تنش افزایی در جامعه بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است، تصریح کرد: آتش تهیه توپخانه دشمن و بمباران تبلیغاتی‌اش برای حمله به اعتماد و انگیزه مردم و بدبین‌سازی جامعه به‌نظام و آینده کشور تشدید شده است.

جلالی با تأکید بر اینکه باید مراقب توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان باشیم، اظهار کرد: تمام تلاش‌ها باید حول محور افزایش بیداری و هوشیاری و انگیزه و ایمان و امید شکل بگیرد و از هرگونه کلام و بیان و اقدامی که به این محورها آسیب بزند باید خودداری شود.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: نوع تربیت حضرت ام‌البنین (س) تربیت حماسی بود که هدف آن ساخت انسانی است که بتوانند باتکیه‌بر عناصر و شاخصه‌های حماسه مانند حق‌شناسی، حق‌طلبی، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی، با نابرابری‌ها، ناملایمات و زیاده‌خواهی‌ها مبارزه کرده و فضایل و ارزش‌های الهی و انسانی را در سطح جامعه گسترش دهد.

وی با بیان اینکه تربیت حماسی تربیتی است که قدرت شناخت حق، امید به تحقق آن و شجاعت اقدامِ بر اساس آن را در انسان ایجاد می‌کند، افزود: این تربیت، بر فطرت الهی انسان و بر فضایل فطری استوار بوده و به نحو تام و تمام در دین الهی تبیین شده و بی‌شک و شبهه می‌توان قله این نوع تربیت و این نوع انسان‌سازی را وجود نازنین و شخصیت عظیم‌الشأن حضرت قمر منیر بنی‌هاشم (ع) دانست.

جلالی با اشاره به اینکه دوران ظهور به دلاور مردانی مانند ابوالفضل‌العباس (ع) نیاز داشته و دوران غیبت باید به دنبال تربیت چنین شخصیت‌هایی بود، اظهار کرد: اگرچه عصر غیبت و دوران آخرالزمان، دوران سختی‌ها و ابتلائات بزرگ انسان است؛ اما بستری برای رشد و تربیت برترین انسان‌ها نیز می‌تواند باشد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه زندگی در عصر غیبت اگر با انتظار پویا و ثبات قدم همراه باشد، حماسه است و اگر کسانی به اصلاح جامعه و زمینه‌سازی برای ظهور موعود بپردازند، از حماسه‌سازان تاریخ خواهند بود، گفت: حیات مهدی باورانه و مهدی یاورانه، مبتنی بر تربیت مهدوی، تربیتی از جنس تربیت حماسی است.

وی هم چنین با اشاره به سالروز میلاد حضرت عیسی (ع)، گفت: همه انبیا طاغوت ستیز بوده‌اند و حضرت مسیح (ع) یکی از انبیای الهی بود که همیشه در حال مبارزه با طاغوت زمان خود بود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.