باید از داستان آندلس عبرت بگیریم
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
شناسه : 319089
2
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: باید از داستان آندلس عبرت گرفته و نسبت به مسائل مختلف در جامعه بی‌تفاوت نباشیم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سالروز فتح آندلس، اظهار کرد: مسلمانان هشت قرن در آندلس حکومت کردند؛ ولی برخی عوامل سبب شکست مسلمانان آندلس شد.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه ثبات و امنیت و پیشرفت هر جامعه با اتحاد و همدلی است، افزود: نخستین عامل پیروزی مسلمانان در آندلس اتحاد و همدلی بود و عامل دوم اخلاق، دین‌وایمان بود.

وی با اشاره به عبرت‌های تاریخ آندلس، گفت: آندلس کشوری مسلمان بود که دشمنان اسلام منیت، خودبرتربینی و اختلاف و ابتذال فرهنگی و فساد را در آن ترویج کرده و سبب نابودی آن شدند.

حسن‌زاده با بیان اینکه فساد و فرهنگ غربی را در جامعه آندلس ترویج کرده و به اهداف خود رسیدند؛ تصریح کرد: در هر جامعه‌ای فساد و اختلاف باشد؛ آن جامعه به سمت انحطاط و نابودی کشانده می‌شود.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه نباید در جامعه اسلامی بی‌تفاوت باشیم و بگوییم «به من چه؟»، اظهار کرد: نباید دچار روزمرگی شده و برنامه‌ای نداشت، بلکه باید حواس خود را جمع کرد و هوشیار بود و این را در نظر داشت که دشمن هیچگاه دست از تلاش برنمی‌دارد و همواره به دنبال دستیابی به اهدافش است.

وی با بیان اینکه دشمنان این را بدانند که ایران، آندلس نیست و ویژگی‌های متفاوت از آندلس دارد، گفت: حکومت ایران اسلامی مبتنی بر مردم بوده و مردم پا به کار با رهبری صالح همواره توطئه‌های دشمنان را نابود کرده‌اند.

حسن‌زاده تصریح کرد: باورهای دینی و اعتقادات راسخ درونی مردم ایران اسلامی، سبب حفظ این جامعه و حکومت اسلامی می‌شود و روزبه‌روز این باورها را تقویت می‌کنیم تا به بلای آندلس دچار نشویم.

وی با تأکید بر اینکه علم از مولفه‌های قدرت است، اظهار کرد: «العلم سلطان» محور درس‌های تاریخ اندلس است و اگر بخواهیم به قدرت دست یابیم و دشمنان را مأیوس کنیم باید قله‌های علم و دانش را فتح کرد.

حسن‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم و تبریک این هفته به معلمان، افزود: شهید مطهری یک اسلام‌شناس کامل و الگوی جهاد تبیین بود.

امام‌جمعه میاندوآب گفت: باید مانند شهید مطهری، جهاد تبیین راه انداخت و حق و حقیقت را گفت و در جامعه بصیرت‌افزایی کرد.

وی اظهار کرد: اسلام‌شناسی، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمنی شناسی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری بود.

حسن‌زاده هم چنین با اشاره به‌روز ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: از مسئولان درخواست داریم تا نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بسزایی داشته و مردم نیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین روز کار و کارگر را به‌تمامی کارگران و روز فرهنگ پهلوانی را نیز به ورزشکاران و باستانی‌کاران تبریک گفت.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.