حقوق بشر به سبک آمریکا!/ حقوق بشری که فقط برای آمریکا و طرفدارانش مطلوب است 
۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۱۴
شناسه : 301157
11
کدخدای جنایت؛ کشتار و خونریزی؛ "حقوق بشر" از نوع آمریکایی اش مترادف با کشتار، خونریزی، قتل و جنایت است و هفته "حقوق بشر آمریکایی" نیز فرصتی برای تبیین جنایت های آمریکا .
پ
پ

به گزارش زرین خبر، در تعریف “حقوق بشر” گفته می شود که “آزادی ها، مصونیت ها و منافعی است که از طریق ارزش های پذیرفته شده معاصر، تمام انسان ها باید قادر به ادعای آن باشند، این حقوق بنیادین یا طبیعی اند، به عبارت دیگر همه افراد از این نظر که انسان اند از حداقل حقوقی برخوردارند که ربطی به تابعیت، مذهب، نژاد یا جنس شان ندارد و دولت ها در روابط بین المللی میل دارند که این حداقل حقوق را رعایت کنند.”

در حقیقت حقوق بشر، ابتدایی ترین حقی است که یک فرد به صرف انسان بودن به صورت ذاتی و فطری می تواند داشته باشد و آن نیز هیچ ارتباطی به نژاد و مذهب و تابعیت و جنس ندارد.

اما امروزه در دنیا کسانی داعیه دار حقوق بشر شده اند که نه انسان می شناسند و نه حقوق بشر برایشان مفهومی دارد، آنها تنها از “حقوق بشر” به عنوان ابزاری برای دست یابی به اهداف و مشروعیت بخشی به اقدامات خود استفاده می کنند و “حقوق بشر” را به نفع خود تفسیر می کنند.

کشورهایی مانند آمریکا از حقوق بشر برای تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر استفاده می کنند تا به اهداف سلطه گرانه خود برسند و نتیجه آن نیز ایجاد ناامنی و جنایات و کشتار مردم بیگناه شده است و در این میان کشور ایران بیشترین صدمه را از جانب آمریکا متحمل شده است، از حمله به هواپیمای مسافربری گرفته تا ترور و  انفجار دفتر حزب جمهوری، بمباران شیمیایی سردشت که در همه آنها آمریکا مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشته است.

“حقوق بشر” از نوع آمریکایی اش مترادف با کشتار، خونریزی، قتل و جنایت است و هفته “حقوق بشر آمریکایی” نیز فرصتی برای تبیین جنایت های آمریکا .

معرفی کارنامه حقوق بشری آمریکا از مصادیق « جهاد تبیین» 

موضوعی که رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در تشریح برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی به آن اشاره کرد و گفت: آمریکا همواره با رفتار ظاهری حقوق بشری با ملت‌ها برخورد داشته در حالی که خود خلاف آن عمل می‌کند و باید چهره ضد حقوق بشری آنان آشکار شود و در برگزاری مراسم این ایام، قطعا نگاه ” جهاد تبیین” و روایت حقیقی جنایات آمریکا مورد نظر بوده است..

وحید جلال زاده افزود: دولت مستکبر آمریکا همواره با رفتار ظاهری حقوق بشری با دولت ها و ملت ها برخورد داشته در حالیکه خلاف آن را عمل کرده است و زمان آن فرا رسیده تا با ادامۀ روند ادبیات زشت، اهانت آمیز و زورگویانه و خوی استکباری و استعماری دولتمردان امریکا در مواجهه با موضوع حقوق بشر، بویژه در ایران، چهره ضد حقوق بشری آنان را با افشای جنایات و ظلم بر ملت ایران در حوادث تیر ماه، بازخوانی و آشکارسازی کنیم.

وی اظهار کرد: ترور مقام معظم رهبری در ششم تیر ماه ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران تا فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ یار با وفای ایشان و انقلاب اسلامی با حمایت و تشویق آمریکا و حوادث حمله شیمیایی دولت مزدور و بعثی صدام به شهرستان سردشت و ترور امام جمعه یزد، شهید آیت الله صدوقی (بازهم با حمایت و تشویق آمریکا) و هدف گرفتن هواپیمای مسافربری ایران در آبهای خلیج فارس توسط ناو جنگی آمریکا در ۱۲ تیر ماه، به عنوان اسناد گویای ضد حقوق بشری دولت آمریکا هستند.

جلال زاده تصریح کرد: این حوادث نه تنها در زمان خود، بلکه با گذشت سال ها ، بقدری برای ملت ما تلخ بوده که یادآوری هر یک از این حوادث تاریخی خود به تنهایی سر فصل نوینی از صف‌آرایی”جبهه سلطه و استکبار جهانی ” به شکل مستقیم یا تشویق و حمایت از تروریست ها  در مقابل جبهه حق و حقیقت و ایستادگی و مبارزه بی‌امان ملت ایران علیه ام‌الفساد جهانی، شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار را یادآور می شود.

وی افزود: البته حوادث تلخ این ایام، به عنوان نمونه ای از زیرپا گذاشتن حقوق بشر توسط نظام سلطه آمریکا مطرح است و اگر فقط بخواهیم کارنامۀ سراسر سیاه آمریکا و دخالت های و رفتار های زشت دولتمردان آمریکا و نظام استکباری را پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی به نگارش در آوریم و به دخالت ها و شرارت های آمریکا در سایر کشور های مستقل و حتی کشور های همپیمان آنان بپردازیم زمانی بیشتر را می‌طلبد و البته این رفتارهای مستکبرانه بارها توسط امامین انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

حقوق بشر به سبک آمریکایی مترادف با جنایت است

در این زمینه نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به جنایت ها آمریکا، گفت: حقوق بشر آمریکایی مترادف با غارت و خونریزی، خشونت و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان است.

مهدی عیسی زاده اظهار کرد: تجهیز گروههای نیابتی  برای ترور انسان های بیگناه، تسلیح صدام علیه ایران، بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق وحمله به هواپیمای مسافربری از جمله موارد هستند که دولت های غربی و آمریکا و مدعیان حقوق بشر در مقابل آنها سکوت پیشه کرده و هیچ یک از آنها را محکوم نکرده اند.

وی افزود: حقوق بشر به سبک آمریکایی یعنی قضاوت بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی، یعنی اینکه یک قاتل و جانی را نامزد جایزه صلح نوبل کنید چون همراه با شماست و به نفع تان هست ولی در مقابل کشتار مسلمانان و مردم بیگناه در جای جای دنیا، سکوت پیشه کنید.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایی، حقوق بشر ادعایی و دروغین و بر اساس منافع سیاسی بوده و در ضدیت با دین و کرامت انسان است.

حقوق بشر آمریکایی یعنی تناقض، دروغ، جنایت و خونریزی  

کارشناس ارشد مسائل سیاسی نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در این زمینه اظهار کرد: امروزه متاسفانه در دنیا حقوق بشر و مسائلی از این قبیل به ابزاری برای تامین منافع نامشروع قدرت های بزرگ تبدیل شده است.

نیما سعیدی اقدم با بیان اینکه اقدامات آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی و امثالهم مثال بارزی از حقوق بشر از نوع آمریکایی است، افزود: حقوق بشر آمریکایی یعنی تناقض، دروغ، جنایت و خونریزی  که توسط سردمدار حقوق بشر در دنیا یعنی آمریکا و ایادی استکبار انجام می گیرد.

وی گفت: مناسبت های این هفته مانند به شهادت رساندن شهید بهشتی و یارانش، ۱۷ هزار شهید ترور ما، ترور رئیس جمهور و نخست وزیر، ترور دانشمندان، ترور علما و هشت سال دفاع مقدس همه مصادیق حقوق بشر آمریکایی هستند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به اینکه از نظر آمریکا و دوستانش، حقوق بشری خوب است که منافع آنها را تامین کند، اظهار کرد: این نوع حقوق بشر برای تامین منافع آمریکا و قدرت هاست.

 آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است

امام جمعه میاندوآب نیز در این زمینه گفت: آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر بوده و جنایت آن در طول تاریخ نشان دهنده این موضوع است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده اظهار کرد: آمریکا به اسم دموکراسی و خدمت به بشریت انواع جنایات ها را مانند بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی در دنیا مرتکب شده است.

وی افزود: حقوق بشر آمریکایی را امروز در سرزمین های اشغالی و در کشورهای که حکام ظالم آنها توسط آمریکا و استکبار جهانی حمایت می شوند، می بینیم.

حسن زاده با تاکید بر اینکه حقوق بشر آمریکایی همان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی است، تصریح کرد: اگر آمریکا واقعاً به دنبال حقوق بشر است، چرا از جنایتکاران حمایت می کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه آمریکا امروز با بهانه های مختلف به دنبال گسترش دموکراسی آمریکایی در دنیا و خاورمیانه است، اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی مترداف با قتل و کشتار و خونریزی است.

حسن زاده گفت: کودتا در آمریکای لاتین، آفریقا و حمایت از رژیم های دیکتاتور در دنیا، تنها نمونه ای از حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی در دنیاست.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی در دنیا مردود شده است، افزود: این حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی، همان قتل و خونریزی و کشتار است که آمریکا به بهانه های مختلف به دنبال گسترش آن در دنیاست.

حقوق بشر از منظر آمریکایی ها افسانه ای بیش نیست

آمریکایی ها همچنین در سال های گذشته با تحریم داروهای خاص دشمنی مستقیم خود با مردم ایران را علنی کردند. تحریم دارو در عرف بین الملل مصداق بارزی از جنایت علیه بشریت است که البته همواره از سوی مدعیان حقوق بشر علیه مردم جهان اعمال شده است.

بمباران شیمایی سردشت، ترور نخبگان، شلیک به هواپیمای مسافربری، تجهیز تروریست ها پشت مرزهای کشور، حمایت از گروهک تروریستی فرقان و… تنها گوشه ای جنایات آمریکایی ها در حق مردم مظلوم ایران اسلامی هستند که نشان می دهد در مقام دفاع از حقوق بشر این ملت مظلوم ایران و تمامی آزادگان جهان است که باید گریبان آمریکا را گرفته و این دولت جنایت کار را در پیشگاه افکار عمومی جهان محاکمه کنند.

تاریخ به وضوح نشان داده حقوق بشر از منظر آمریکایی ها افسانه ای بیش نیست و امروز ساده اندیش ترین مردم جهان نیز دریافته اند که دولتمردان این کشور نه تنها هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارند بلکه نام آمریکا را باید در راس بشرستیزترین کشورهای جهان در تاریخ ثبت کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.