فرد محکوم به اعدام در میاندوآب از قصاص نجات یافت
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
شناسه : 292988
10

رئیس دادگستری میاندوآب از نجات فرد محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم از اعدام خبر داد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام عادل گل حسینی در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری های همکاران شورای حل اختلاف شماره ۱۲، وساطت ریش‌سفیدان و افراد ذی‌نفوذ رضایت اولیای دم برای گذشت از اجرای این حکم گرفته شد.

رئیس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه این فرد ۴۰ ساله در سال ۱۳۹۷ به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود، افزود: پس از رسیدگی‌های قضایی رای دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد که با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

وی تصریح کرد: اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه در راستای انجام رسالت ذاتی خویش و با بهره گیری از ظرفیت‌های متنفذین منطقه و با تشکیل جلسه های متعدد و با بیان توصیه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) در خصوص جایگاه عفو و گذشت در دین مبین اسلام توانستند رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد را جلب کنند.

گل حسینی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون شورای حل اختلاف میاندوآب‌ در زمینه ایجاد صلح و سازش در ۱۱ پرونده منجر به قتل رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده و سال گذشته نیز این شهرستان با گرفتن رضایت اولیای دم در ۱۰ پرونده منجر به قتل رتبه نخست استانی را کسب کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.