غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت است/ امیر المومنین(ع) شایسته ترین فرد برای هدایت مردم پس از رسول خدا بود
۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
شناسه : 301533
10
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر در اوصاف امیر المومنین(ع) مطالعه کنیم، شایسته تر از امیرالمومنین، حضرت علی(ع) کسی نبود که بتواند جانشین پیامبر شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  امروز در مراسم جشن عید غدیر و عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) در میاندوآب در سخنانی با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: برای مسئله امامت و ولایت امیرالمومنین(ع)، دلایل زیادی وجود دارد که یکی از آنها جریان غدیر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه دلایل عقلی برای امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) وجود دارد، افزود: اگر جریان غدیر وجود نداشت، عقل حکم می کرد که پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از خودشان، جانشینی تعیین کنند وگرنه دین ناقص بود.

وی با اشاره به اوصاف و ویژگی های امیرالمومنین(ع)، گفت: اگر در اوصاف ایشان مطالعه کنیم، شایسته تر از امیرالمومنین، حضرت علی(ع) کسی نبود که بتواند جانشین پیامبر شود.

قریشی با بیان اینکه حضرت علی(ع) از کودکی تربیت یافته پیامبر گرامی اسلام(ص) بودند، تصریح کرد: از زمان تشکیل حکومت و در جنگ ها همراه پیامبر(ص) بودند و در شجاعت همتا نداشتند و تنها افسر رشید، امیرالمومنین(ع) بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه محکم ترین دلیل بر مسئله غدیر علاوه بر اسناد و روایات و آیات، دلیل عقلی و منطقی است، اظهار کرد: اگر غدیر خم نبود در واقع دین ناقص بود و در واقع عید غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت است.

وی با اشاره به اینکه امیر المومنین(ع) شایسته ترین فرد برای هدایت مردم پس از رسول خدا بود، افزود: ما افتخار می کنیم که شیعه علی(ع) هستیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.