غدیر و ولایت امیرالمؤمنین (ع) یک حقیقت غیرقابل‌انکار است
۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
شناسه : 309374
6
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: غدیر و ولایت امیرالمؤمنین (ع) یک حقیقت غیرقابل‌انکار است و علاوه بر احادیث فراوانی که به مناسبت واقعه غدیر بیان شده، چند آیه از قرآن کریم نیز در این روز و به همین مناسبت نازل شده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در مراسم جشن عید غدیر و عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه در میاندوآب، گفت: عید غدیر عید ولایت و امامت و عید اکمال دین است که پیامبر گرامی اسلام مهم‌ترین رسالت خود را در واقعه غدیر انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به واقعه غدیر و تشریح و تبیین این واقعه تاریخی، افزود: اگر پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت علی (ع) را به‌عنوان وصی و جانشین خود معرفی نمی‌کرد، رسالت خویش را انجام نداده بود و دین ناقص بود.

وی با بیان اینکه برای مسئله امامت و ولایت امیرالمؤمنین (ع)، دلایل زیادی وجود دارد که یکی از آنها جریان غدیر است، گفت: دینی که برای همه بخش‌های مختلف زندگی ما دستور دارد چگونه ممکن است برای رهبری جامعه برنامه و دستوری نداشته باشد.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به آیات اثبات‌کننده ولایت امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع)، تصریح کرد: ولایت امیرالمؤمنین (ع) یک حقیقت غیرقابل‌انکار است و علاوه بر احادیث فراوانی که به مناسبت واقعه غدیر بیان شده، چند آیه از قرآن کریم نیز در این روز و به همین مناسبت نازل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه غدیر و ولایت یک محور وحدت برای همه مسلمانان جهان است، اظهار کرد: محوری‌ترین پیام غدیر در ولایت‌مداری و حرکت در مسیر ولایت است.

 

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.