قدم های استوار سپاه برای محرومیت زدایی از مناطق محروم میاندوآب
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
شناسه : 292066
6

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، بخشدار باروق، جمعی از مسئولان سپاه و گروههای جهادی به همت بسیج سازندگی با عبور از مسیر صعب العبور و از دل کوهها و در گوشه ای از میاندوآب و در بخش باروق این شهر، میهمان مردمان روستایی شدند که حدود سه ساعت با مرکز شهرستان فاصله دارند و پای صحبت و درد دل آنها نشستند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر،  سازندگی کشور محدود به زمان و مکان نیست و پایانی ندارد چرا که پیشرفت و توسعه متوقف نمی شود و برای زدودن چهره فقر و محرومیت از سیمای کشور عزیزمان نیز باید همواره تلاش و کوشش کرد.

عرصه های سازندگی ومحرومیت‌زدایی، یکی از صدها موضوعی است که از همان ابتدا در دستور کار سپاه و بسیج قرار داشته و در مقطع کنونی نیز در ردیف مهمترین مأموریتهای بسیج وسپاه قرار دارد که در این زمینه نیز توفیق و دستاوردهای فراوانی را داشته است.

سال هاست که بسیجیان و سپاهیان در راستای محرومیت زدایی و سازندگی در کشور قدم برداشته و در روستایی، آب به مردم روستا می رسانند، در روستایی کشاورزان را یاری می کنند، در روستایی زخم های جسمی و روحی مردم را مرهم می کنند و در نقطه ای مدرسه می سازند و علم های علم و دانش را بالا می برند و در نقطه ای دیگر نیز مسجد می سازند و دیگران را یاری سازند.

بخش باروق میاندوآب، یکی از محروم ترین بخش های آذربایجان غربی و دارای ۷۴ روستا و ۲۸ هزار نفر جمعیت بوده و ۴۸ درصد مساحت شهرستان میاندوآب را شامل می شود و آخرین روستای این بخش بیش از ۱۱۷ کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد.

تعدادی از روستاهای این بخش در مناطق صعب العبور و در دل کوهها در اوج محرومیت قرار دارند که در این در راستا سپاه و بسیج در سال های گذشته قدم هایی را برای آنها برداشته است؛ مانند احداث مسجد، احداث پل و یا راهسازی ولی این محرومیت زدایی و سازندگی هنوز به اتمام نرسیده است و این بار سپاه و بسیج با همکاری دستگاههای اجرایی قصد محرومیت زدایی در نقطه دیگری از این بخش و خدمت رسانی به محرومان را دارد و این بار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، بخشدار باروق، جمعی از مسئولان سپاه و گروههای جهادی به همت بسیج سازندگی با عبور از مسیر صعب العبور و از دل کوهها و در گوشه ای از میاندوآب و در بخش باروق این شهر، میهمان مردمان روستایی شدند که حدود سه ساعت با مرکز شهرستان فاصله دارند و پای صحبت و درد دل آنها نشستند.

پای درددل مردم روستای محروم “گوی خرابه”

در این سفر من نیز با آنها همراه شده و در مسیر خود و از میان کوههای سر به فلک کشیده و مسیر صعب العبور و از کنار روستاهای زیادی عبور می کنیم، تا اینکه به مقصد خود که روستای “گوی خرابه” نام نام دارد، می رسیم، روستایی کوچک با حدود ۱۳ خانوار که به دور از سر و صدای زندگی شهری، مشغول گذران زندگی هستند.

به منزل یکی از اهالی روستا رفته و پای صحبت آنها می نشنیم که از مشکلاتشان می گویند، مشکلاتی مانند راه صعب العبور که با بارش برف و باران غیرقابل تردد می شود، نبود آب شرب، نان، نبود امکانات مناسب و مسجد و مدرسه و….

سیاوش یکی از اهالی روستاست که به خبرنگار زرین خبر در مورد مشکلات این روستا، اینگونه می گوید: وضعیت راه روستایی مناسب نیست و با اندکی بارش برف و باران غیر قابل تردد می شود.

وی با بیان اینکه برای تهیه نان نیز مشکلاتی داریم که این مشکلات در فصل زمستان و اواخر پاییز با توجه به صعب العبور بودن مسیر دوچندان می شود، ادامه می دهد: آب نیز یکی دیگر از مشکلات ما است و هم اکنون از آب چشمه ای که در اطراف وجود دارد برای آشامیدن و استحمام و… استفاده می کنیم.

در راستای خدمت به محرومان قدم بر می داریم

در این زمینه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر ضمن تشکر از قرارگاه محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) که در راستای خدمت به محرومان منطقه قدم بر می دارند، گفت: امروز توفیق پیدا کردیم تا به همراه بخشداری و حوزه مقاومت بسیج باروق میهمان مردم روستای “گوی خرابه” یکی از محروم ترین روستاهای بخش باروق باشیم.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ تصریح کرد: در دیداری که با مردم روستا داشتیم، آنها مشکلاتی مانند آب شرب، راه دسترسی و مسیر تردد و تهیه نان را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه مشکلات مطروحه جمع بندی شدند، افزود: این مشکلات را از طریق مسئولین مربوطه اعم از فرمانداری و راهداری نیز پیگیری می کنیم تا به حول قوه الهی این مشکلات حل شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب به توزیع بسته های معیشتی در بین اهالی روستا نیز اشاره و اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و کمک مومنانه؛ نیز بسته های معیشتی و بسته های نان در بین اهالی روستا توزیع شد.

مشکلات منطقه احصا شد و پیگیری می کنیم

بخشدار باروق نیز در این زمینه به خبرنگار زرین خبر، گفت: امروز اکیپ همیاری با همکاری ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب و بخشداری باروق تشکیل و در روستای محروم “گوی خرابه” حضور یافت.

سهندعلی ستاری افزود: در جریان بررسی مسائل و مشکلات این روستا، به موضوعاتی مانند نبود نانوایی، مشکل آب شر ب و مسیر تردد اشاره شد که ان شالله آنها را پیگیری و در راستای مرتفع شدن آنها تلاش خواهیم کرد.

عزم بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی حمزه سید الشهدا(ع) برای محرومیت زدایی

مسئول بسیج سازندگی میاندوآب نیز در این زمینه به خبرنگار زرین خبر، گفت: در راستای رهنمودهای قرارگاه محرومیت زدایی و مردمیاری حمزه سیدالشهدا(ع)، امروز به منظور بازدید و بررسی مسائل و مشکلات مناطق محروم،با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب و بخشداری باروق در روستای محروم “گوی خرابه” حضور یافتیم.

موسی تقی زاده اظهار کرد: در این بازدید مشکلات روستا از جمله آبرسانی، راه، نان و آموزش مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی در بین اهالی روستا، افزود: بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی حمزه سید الشهدا(ع) با حمایت مسئولان شهرستانی، در راستای مرتفع کردن مشکلات مناطق محروم قدم برمی دارد تا مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.