شهید «محمدابراهیم همت»
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 317248
4
این بار سالگرد شهادتش بهانه‌ای شد برای تازه کردن خاطرات، رشادت‌ها و بیان ایثار و خلوصش.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حداقل پنج‌تن از نام‌آورترین سرداران دفاع مقدس در اسفند به شهادت رسیده‌اند. شهید حمید باکری، شهید محمدابراهیم همت، شهید مهدی باکری، شهید عباس کریمی و شهید حاج حسین خرازی همگی در اسفندماه پر گشودند.

این بار سالگرد شهادتش بهانه‌ای شد برای تازه کردن خاطرات، رشادت‌ها و بیان ایثار و خلوصش. اگرچه بیان خاطراتش تکرار مکررات می‌شود؛ ولی همین تکرارهای زیباست که جان تازه‌ای در روحمان می‌دمد. شهید همت را می‌گویم، همان شهیدی که رفتارش مظهر آیه «وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» است، در میدان کارزار و نبرد، شجاعانه مبارزه می‌کند و هراسی به دل راه نمی‌دهد.

۱۷ اسفند سالروز شهادت فرمانده بی‌بدیل لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) حاج محمدابراهیم همت بود. هم او که سید شهیدان اهل‌قلم، مرتضی آوینی در وصفش گفت: من هرگز اجازه نمی‌دهم که صدای حاج همت در درونم گم شود. این سردار خیبر، قلعه قلب مرا نیز فتح کرده است.

شهید «محمدابراهیم همت» متولد سال ۱۳۳۴ در شهر «شهرضا» اصفهان، از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از شهدای شاخص دوران هشت سال دفاع مقدس است که هنگام شهادت، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) را برعهده داشت.

شهید همت در دوران نهضت انقلاب اسلامی به فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم پهلوی پرداخت؛ به‌طوری که «ساواک» چندین‌باره به وی اخطار داد؛ اما شهید همت به این اخطارها توجه نکرد؛ حتی گفته می‌شود بر اساس اسنادی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دست آمد، فرمانده نظامی وقت اصفهان دستور داده بود که هر جا او را دیدند، با گلوله مورد هدف قرار دهند.

این شهید والامقام پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در تشکیل سپاه شهرضا نقش چشمگیری ایفا کرد و با شروع غائله کردستان، برای مبارزه با ضدانقلاب راهی سرزمین مجاهدت‌های خاموش شد تا این‌که پس از شهادت احمد کاظمی، به فرماندهی سپاه «پاوه» منصوب شد.

شهید محمدابراهیم همت با شروع دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۶۱ هم‌زمان با آغاز عملیات «رمضان» فرماندهی تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) را بر عهده گرفت و تا زمان شهادتش، در این یگان خدمت کرد. این سردار پرافتخار اسلام، سرانجام ۱۷ اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات «خیبر» در «جزیره مجنون» به شهادت رسید.
انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.