سطح اجرای کشاورزی قراردادی در میاندوآب افزایش می‌یابد
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۸
شناسه : 311837
2
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تلاش می‌کنیم امسال سطح اجرای کشاورزی قراردادی در میاندوآب به ۱۰ هزار هکتار افزایش یابد و کشاورزان بیشتری از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به برگزاری کمیته فنی برنامه‌ریزی و هماهنگی در خصوص اجرای طرح کشاورزی قراردادی در میاندوآب، اظهار کرد: اجرای طرح کشاورزی قراردادی راهکار مناسبی برای برطرف‌کردن مشکل تأمین بازار محصولات کشاورزی، خرید تضمینی محصول تولیدی و تزریق نقدینگی لازم جهت تأمین نهاده‌های کشاورزی، بیمه‌کردن محصول و سایر هزینه‌های تولید است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی قراردادی می‌تواند به‌عنوان نسخه نجات‌بخش ارتقای سطح معیشت کشاورزان و عامل اصلی افزایش تولید نیز محسوب شود، گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، حدود هشت هزار و ۷۲۲ هکتار در قالب طرح کشاورزی قراردادی با محوریت تولید محصول گندم با زارعین شهرستان میاندوآب عقد قرارداد شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: تلاش می‌کنیم امسال سطح اجرای کشاورزی قراردادی در میاندوآب به ۱۰ هزار هکتار افزایش یابد و کشاورزان بیشتری از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

مقدم اظهار کرد: پرداخت اعتبار موردنیاز جهت خرید نهاده‌های کشاورزی از جمله: بذر، کودهای شیمیایی، سموم نباتی و بیمه‌کردن محصول، توسط بانک کشاورزی، امکان بیمه نمودن الکترونیکی محصول توسط کشاورز، بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفتر صندوق بیمه محصولات کشاورزی و خرید تضمینی محصول تولیدی کشاورزان، از مزایای کشاورزی قراردادی است.

وی گفت: در سال زراعی جدید به کشاورزان طرف قرارداد طرح کشاورزی قراردادی، کمک‌هزینه حمل محصول از مزرعه به مراکز خرید تضمینی، به‌عنوان تشویق، پرداخت می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: جهادگران جهاد کشاورزی همان‌طوری که در دوران هشت سال دفاع مقدس هم‌دوش برادران سپاهی خود در جبهه‌های نبرد از وجب‌به‌وجب خاک این مرزوبوم و تمامیت ارضی میهن عزیزمان دفاع کردند، امروز نیز در با فعالیت در جبهه «تولید و اقتصاد» در راستای تأمین امنیت غذایی کشور، از رشد، توسعه و اعتلای اقتصاد، عزت و استقلال این کشور پاسداری می‌کنند.

در این طرح باهدف حمایت از کشاورزان، قراردادی بین تولیدکنندگان از یک سو و شرکت‌ها، کارخانه‌ها، صنایع تبدیلی و تکمیلی مجری طرح‌های کشاورزی قراردادی از سوی دیگر جهت تأمین نهاده، پردازش، صادرات، خرید محصولات تولیدی و غیره منعقد می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.