چرخ تولید به دست کارگران می‌چرخد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 319317
2
روزهایی برای تقدیر از پرچم‌داران تولید؛ کارگران پرچم‌داران تولید و پیشرفت کشور بوده و چرخ تولید را به حرکت در می‌آورند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، کارگران پرچم‌داران تولید و پیشرفت کشور بوده و چرخ تولید را به حرکت در می‌آورند.

کارگران، ستون اصلی تولید در هر جامعه‌ای بوده و نقش آن‌ها در تولید و توسعه اقتصادی بسیار حیاتی است.

کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و عرصه تولید کشور مشغول به فعالیت هستند و نقش اصلی را در این عرصه بر عهده دارند.

کارگران با انجام وظایف مختلف در خط تولید، مواد اولیه را به محصول تبدیل کرده و در تولید قطعات، مونتاژ، بسته‌بندی و دیگر فرایندها کمک می‌کنند.

کارگران در حفظ کیفیت و کارایی نیز نقش داشته و بادقت و تخصص خود، کیفیت محصولات را حفظ کرده و نقش مهمی در بهبود فرایندها و افزایش کارایی دارند.

به‌طورکلی، کارگران با تلاش‌های خود در تولید، به توسعه اقتصادی و بهبود شرایط زندگی جامعه کمک کرده و به‌عنوان پرچم‌داران تولید و پیشرفت کشور؛ چرخ تولید را به حرکت در می‌آورند.

کارگران به‌عنوان ستون فقرات هر اقتصادی شناخته شده و به‌عنوان نیروی محرکه‌ای هستند که چرخ‌های تولید را به حرکت درمی‌آورده و ارزش‌افزوده ایجاد می‌کنند که منجر به رشد و توسعه می‌شود.

در هر صنعتی، کارگران با مهارت‌ها و تخصص‌های خود، مواد خام را به محصولات باارزش تبدیل می‌کنند که نیازهای جامعه را برآورده می‌سازد.

کیفیت تولید به طور مستقیم تحت‌تأثیر مهارت و تعهد کارگران قرار دارد. کارگران ماهر بادقت و توجه به جزئیات، محصولاتی باکیفیت بالا تولید می‌کنند که می‌تواند رضایت مشتریان را جلب کرده و وفاداری آنها را به برند تضمین کند.

در این میان آموزش مداوم و بهبود مهارت‌های کارگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری در آموزش کارگران نه‌تنها به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند؛ بلکه به کارگران امکان می‌دهد تا با تکنولوژی‌های جدید سازگار شوند و در نتیجه، به رقابت‌پذیری بیشتر شرکت‌ها منجر می‌شود.

از سوی دیگر رفاه کارگران نیز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و به‌عنوان یک عامل کلیدی در تولید مؤثر است و کارگرانی هم که از شرایط کاری مناسب، امنیت شغلی و حمایت‌های اجتماعی برخوردار هستند، احتمال بیشتری دارد که متعهد و وفادار باشند و در نتیجه، عملکرد بهتری داشته باشند.

از سوی دیگر کارگران در دین مبین اسلام جایگاه والایی داشته به‌گونه‌ای که پیامبر گرامی اسلام (ص) بر دست کارگر بوسه می‌زند.

حمایت از کارگر منجر به جهش تولید می‌شود

امام‌جمعه میاندوآب در این زمینه با اشاره به جایگاه والای کارگر در دین مبین اسلام، اظهار کرد: کارگران از چنان جایگاهی در اسلام برخوردار هستند که پیامبر گرامی اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده با بیان اینکه باید شأن، ارزش و جایگاه کارگر حفظ شود، افزود: متأسفانه امروزه شاهد هستیم که در برخی بخش‌ها؛ حق‌وحقوق کارگر ضایع می‌شود.

وی گفت: متأسفانه قرارداد کارگر به‌گونه‌ای منعقد می‌شود که شاهد نوعی بهره‌گیری از کارگران هستیم و این سبب ضایع شدن حق‌وحقوق کارگر می‌شود.

حسن‌زاده از جامعه کارگری به‌عنوان جامعه‌ای متدین و وفادارتر جوامع به انقلاب و نظام نام برد و تصریح کرد: حمایت از تولید داخل یعنی حمایت از کارگر ایرانی و حمایت از کارگر ایرانی نیز منجر به افزایش ثروت ملی است.

کارگران چرخ تولید را به حرکت در می‌آورند

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کارگران نقش مهمی در تولید دارند، اظهار کرد: چرخش دست و بازوی کارگران چرخه‌های زندگی جامعه را به حرکت در می‌آورد.

مهدی عیسی زاده با بیان اینکه کارگران در امر اقتصاد جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: کارگران ستون اصلی اقتصاد و محور رونق تولید بوده و نقش مهمی در تحقق جهش تولید دارند.

وی با اشاره به اینکه کارگران علاوه بر تولید؛ نقش مهمی در بخش‌های مختلف جامعه نیز دارند، گفت: نقش و جایگاه جامعه کارگری در کشور مهم بوده و باید به آن توجه شود.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران در هر حرفه و عرصه‌ای اعم از صنعت، کشاورزی، گردشگری، اقتصاد و معادن تعیین‌کننده هستند، گفت: در واقع کارگران، ستون و خیمه اصلی اقتصاد بوده و نقش و جایگاه کارگران در این عرصه بر هیچ‌کس پنهان نیست.

عیسی زاده با تأکید بر اینکه باید به مهارت‌آموزی کارگران توجه ویژه‌ای شود، تصریح کرد: مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است و لذا باید مهارت‌آموزی کارگران موردتوجه قرار گیرد.

کارگر رکن جهش تولید است

منتخب مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به روز کارگر، اظهار کرد: نام‌گذاری روز کارگر؛ روزی مبارک و روز قدردانی از زحمات ارزشمند انسان‌های عزیز و بزرگی است که پیامبر خدا بر دستانشان بوسه زده است .

علی احمدی افزود: بزرگداشت این روز به‌منزلهٔ شعار نیست؛ بلکه استراتژی نظام اسلامی مبنی بر عزیز بودن قشر زحمت‌کش و حمایت همه‌جانبه از آنان است و جان کلام از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی جاری شد که فرمودند: «اگر حال کارگر خوب باشد حال جامعه خوب می‌شود.»

وی گفت: مسئولین و نمایندگان ملت باید در حمایت عملی از این قشر عزیز و تأثیرگذار در عرصه تولید و توسعه گام‌های بلند و جدی بردارند.

منتخب مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در گرو دستان توانمند کارگران شریف و غیرتمند است.

نقش کارگر در تولید نباید دست‌کم گرفته شود

باید گفت که باتوجه‌به نام‌گذاری امسال به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، نقش کارگران در تحقق این شعار و امر تولید، مهم و قابل‌توجه است.

در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز تأکیدات فراوانی به نقش کار و کارگر در جامعه شده و از کارگر به‌عنوان عنصر ارزشمند جامعه نام‌برده‌شده است.

هم چنین حل مشکل اقتصادی کشور وابسته به ملاحظه ویژه به جامعه کارگری است و دولت باید حمایت واقعی از کارگر داشته باشد.

کارگران به‌عنوان مهم‌ترین دارایی هر شرکتی بوده و نقش حیاتی آنها در تولید نباید دست‌کم گرفته شود.

توجه به نیازها و رفاه کارگران می‌تواند به ایجاد یک محیط کاری پویا و پایدار منجر شود که در آن هم کارگران و هم کارفرمایان به طور مشترک به سمت موفقیت پیش می‌روند.

کارگران نقش بسیار مهمی در جهش تولید و رونق اقتصادی کشور داشته و با تلاش و کوشش خود در عرصه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی، به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصاد را ممکن می‌سازند.

بهره‌وری و پیشرفت در تولیدات صنعتی و غیرصنعتی به‌شدت به عملکرد کارگران وابسته است و افزایش بهره‌وری می‌تواند با رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران و بهبود شرایط کاری آنها تحقق یابد.

کارگران با ایفای نقش خود در تولید و توسعه، به خودکفایی، عزت و استقلال اقتصادی کشور کمک می‌کنند و در شرایط دشواری مانند تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی، پایداری و ایستادگی خود را نشان داده‌اند.

هفته کارگر فرصتی برای رسیدگی به مشکلات کارگران

کارگران نیز مانند هر قشر دیگری مطالبات و مسائلی دارند که باید به طور مقتضی به آن پرداخته شود و هفته کار و کارگر فرصت مناسبی است برای بازگوکردن مشکلات و مسائل مرتبط با این قشر عزیز در جامعه.

بر اساس آنچه در جامعه مشاهده می‌شود و واقعیات آماری نشان می‌دهد، کارگران با وجود تمام تلاش و ازخودگذشتگی در حوزه‌های خدماتی و تولیدی، به‌عنوان قشر کم‌درآمد، مستضعف، رنج‌دیده و گمنام در عرصه خدمت‌رسانی مدیران شناخته می‌شوند و همین امر سبب شده تا نگاه به کارگر بیش از آن که ساختارمند و اصلاح محور باشد به‌سوی نگاه ترحم‌آمیز و حمایتی برود.

این قشر از مشکلاتی رنج می‌برند و حل ریشه‌ای مسائل کارگران، در گرو درک اهمیت این قشر و برخورداری از نگاه صحیح به جایگاه آنان است، امروز کارگر برای فعال نگه‌داشتن چرخه اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت و رفع موانع معیشت خود است و تنها در این صورت می‌تواند نسبت به جهش تولید و افزایش راندمان کاری واحدهای تولیدی و اقتصادی کشور فعالیت داشته باشد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.