روحیه انقلابی، عدم اعتماد به دشمن و تبعیت از ولایت رمز پیشرفت کشور است/ انقلاب اسلامی شعار “ما می توانیم” را محقق کرد/ جلوی سنت ها و بدعت های غلط در جامعه گرفته شود/ بانوان باید حجاب زینبی داشته باشند
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
شناسه : 278947
3

امام جمعه میاندوآب گفت: روحیه جهادی و انقلابی، عدم اعتماد به دشمن و تبعیت از ولایت و رهبری رمز پیشرفت و توسعه کشور و عبور از بحران ها است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به تعدادی از مولفه های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته با صلابت و اقتدار به راه خود ادامه داده و انقلاب اسلامی رو به حرکت، تعالی و پیشرفت حرکت می کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه انقلاب اسلامی شعار “ما می توانیم” را محقق کرد، افزود: راهبر “ما می توانیم” تنها راهبرد عبور از مشکلات کشور است و این امر و حقیقت مهم در طول تاریخ انقلاب اسلامی در حوزه موشکی، فناوری، پزشکی، هسته ای، نانوتکنولوژی و…  آشکار و برای همگان اثبات شده است و متاسفانه هر جا به دشمن توجه کرده ایم، عقب مانده ایم.

وی با تاکید بر داشتن روحیه جهادی و انقلابی و با بیان اینکه حضور شبانه در یک روستا و بررسی مشکلات نمونه ای از آن است، گفت: روحیه جهادی و انقلابی رمز پیشرفت و توسعه کشور است و همه مسئولان باید دارای روحیه جهادی و انقلابی باشند و آن را در عمل نشان دهند و با تمام قدرت در خدمت مردم باشند تا از مشکلات عبور کرده و شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم.

حسن زاده با بیان اینکه هر جا به جوانان اعتماد کرده ایم، نتیجه آن را نیز دیده ایم، تصریح کرد: اعتماد به جوانان و نتایج پرثمر آن را می توان در بخش های مختلف مشاهده کرد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر فصل الخطاب رهبری، اظهار کرد: رمز عبور از بحران ها، تبعیت از فصل الخطاب بودن رهبری است و در تمام چالش ها و بحران، رهبر معظم انقلاب و ولایت فصل الخطاب است.

وی با بیان اینکه هرجا به ملت اعتماد کردیم، نتیجه گرفتیم و برعکس هر جا به کدخدا اعتماد کرده ایم، عقب مانده ایم، افزود: به کوری چشم دشمنان، این انقلاب از تمام چالش ها و بحران ها عبور می کند و این را بدانید که این انقلاب علی رغم همه توطئه ها و نیرنگ های دشمنان که می خواهند مانع از دست یابی انقلاب به اهدافش شوند، چهلمین سال پیروزی اش را با تمام اقتدار و قدرت و با رهبری های داهیانه مقام عظمای ولایت جشن خواهد گرفت.

حسن زاده با اشاره به اینکه عدم اعتماد به دشمن رمز پیشرفت و تعالی انقلاب است، تصریح کرد: آنها که مدعی هستند که سازش با آمریکا، حلال مشکلات است اگر به سرنوشت کشورهایی مانند عربستان و ترکیه که با آمریکا سازش کردند نگاه کنند به خوبی می فهمند که هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است.

خطیب نماز جمعه میاندوآب به اقتدار و صلابت ایران اسلامی در دنیا اشاره کرد و افزود: ایران امروز به یک ابرقدرت تبدیل شده است و همین مولفه ابرقدرت بودن سبب شده که نخستین صحبت قدرت های پوشالی دینا، علیه ایران باشد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و تبریک روز پرستار، گفت: حضرت زینب کبری(س)،  آراسته به نور حجاب و عفا، اسوه گذشت و ایثار و صبر همراه با بصیرت در راه انجام تکالیف الهی و پرستاری دلسوز و مهربان بودند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان باید حجاب زینبی داشته باشند، افزود: دشمن گام به گام حرکت می کند و می خواهد بی حجابی را رواج دهد.

حسن زاده با اشاره به سالروز انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران در سال 58، اظهار کرد: خضوع، آکاهی بخشی و درایت، شجاعت، هدایت مردم و رهبری اجتماع و بصیرت، مقابله با فتنه ها، صلابت و رحمت از ویژگی ها و خصوصیات ممتاز و منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب هستند که حتی مسئولان سایر کشورها نیز به آن غبطه می خورند.

امام جمعه میاندوآب به سالروز فرار شاه معدوم از کشور اشاره و تصریح کرد: کسانی که دم از آمریکا و اعتماد به کدخدا می زنند مگر یادشان رفته که آمریکا همانی است که حاضر به پذیرش شاه معدوم که برده اش بود، نشد.

وی با اشاره به رواج سنت های غلط در مراسمات مختلف، افزود: همه باید همت کنیم تا سنت های بزرگان و پیشینیان خود را ترویج داده و جلوی سنت های غلط را که امروزه در جامعه روز به روز رواج می یابد، بگیریم.

حسن زاده با بیان اینکه متاسفانه در مراسمی مانند مجلس ترحیم شاهد رواج تجملات و سنت های غلط هستیم، گفت: ریا، خودنمایی و ترویج سنت های غلط مانند هزینه های آنچنانی برای برپایی مجلس ختم، هیچ سودی برای فرد متوفی ندارد و این خودنمایی ها برای بازماندگان نیز چیزی جز مضاعف کردن رنج فقرا و محرومان که نمی توانند به این بدعت های غلط عمل کنند، نخواهد داشت.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: هدف از تشکیل مجلس ترحیم، آرامش دادن به مصیب دیدگان، عبرت گرفتن خویش و دل نبستن به دنیای فانی و بالارفتن درجه متوفی است و لذا باید به جای سنت های غلط، رسم های درست و سنتی را احیا کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.