راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۲۰
شناسه : 325658
3
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی خبر داد: رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با هدف تسهیل در حل‌وفصل دعاوی، دادگستری استان به زودی دادگاه‌های صلح را در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌کند تا رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر و کارآمدتر انجام شود.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»؛ بیست و هفتمین جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

در این جلسه، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، از تلاش‌ها و زحمات همکاران خود در سطح استان تقدیر کرد و به اهمیت کار شبانه‌روزی کارکنان قضایی و اداری در اجرای عدالت و احقاق حق اشاره نمود.

عتباتی با تاکید بر یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی در نظارت بر حقوق عامه گفت: یکی از قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان که دارای مدرک دکترای دامپزشکی است، نقش مهمی در نظارت بر بهداشت و سلامت امور دامی و تغذیه شهروندان ایفا می‌کند.

وی افزود: این تخصص موجب موفقیت‌های چشمگیر استان شده و رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز از زحمات مجموعه قضایی استان تقدیر کرده است.

عتباتی با بیان اینکه این قاضی متخصص به نوعی از بروز بیماری‌ها و جرایم مرتبط با حوزه دام و طیور پیشگیری می‌کند، اظهار داشت: وجود چنین تخصص‌هایی در دستگاه قضایی به طور قابل‌توجهی به بهبود نظارت و پیشگیری کمک می‌کند و باید تلاش شود قضات متخصص در حوزه‌های مختلف به کار گرفته شوند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی به اهمیت پرونده‌های مهم و حساس اشاره کرد و از معاونین خواست تا از پرونده‌های مهم در سطح استان به طور کامل آگاه شوند و از ظرفیت‌های کمیته مشورتی در این خصوص بهره‌برداری کنند.

عتباتی همچنین بر ضرورت اطلاع‌رسانی جامع در پرونده‌های حساس که مورد توجه عمومی هستند تأکید کرد و گفت: این اطلاع‌رسانی علاوه بر ارتقای اعتماد عمومی به دستگاه قضایی، موجب آرامش خاطر شهروندان می‌شود؛ به ویژه در برخوردهای قاطع با مظاهر فساد، اراذل و اوباش، و کلاهبرداران حرفه‌ای که باید به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

وی در ادامه به راه‌اندازی دادگاه صلح در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم، این دادگاه‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن افتتاح و فعالیت خود را آغاز کنند.

عتباتی همچنین به وضعیت محکومان مالی در زندان‌های استان پرداخت و تأکید کرد: رسیدگی به دعاوی اعسار زندانیان مالی باید با حساسیت بیشتری انجام شود و این موضوع در دستور کار شعبات رسیدگی‌کننده قرار گیرد.

در ادامه جلسه، اسدی، سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان، به تشریح آمار و عملکرد مهرماه 1403 پرداخت سپس سایر دستورات جلسه مطرح شد و اعضا به بیان نظرات خود پرداختند. جلسه با تصویب مصوبات به پایان رسید.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.