آزادسازی خرمشهر تمام معادلات نظامی دنیا را به هم زد
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
شناسه : 300518
4
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب گفت: آزادسازی خرمشهر تمام معادلات نظامی دنیا را به هم زد و سبب تغییر سرنوشت جنگ تحمیلی شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ امروز در جلسه هماهنگی برگزاری ویژه برنامه های چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر و اردوهای راهیان نور در میاندوآب، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر تمام معادلات نظامی دنیا را به هم زد و سبب تغییر سرنوشت جنگ تحمیلی شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب گفت: آزادسازی خرمشهر در هیچ معادله نظامی نمی گنجد و امروز نیز مستشاران نظامی دردنیا به دنبال دستیابی به فرمول و چگونگی فتح خرمشهر هستند.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که فرمودند خرمشهر را خدا ازاد کرد، افزود: ایمان به خدا، وحدت، تبعیت از ولایت و رهبری رمز فتح خرمشهر بود.

پالهنگ با اد امه با اشاره به اینکه امروز وظیفه همه ما جهاد تبیین است، تصریح کرد: باید در مقابل توطئه های دشمنان  که علیه نظام و انقلاب اسلامی به کار گرفته اند به فرمان امام خود عمل کرده و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ابعاد مختلف دفاع مقدس را تبیین کنیم که این موضوع در مورد فتح خرمشهر نیز صدق می کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب اظهار کرد: خرمشهرها در پیش است و باید همه خرمشهرها را در زمینه های مختلف فتح کنیم که در این زمینه وظیفه ما بسیار سنگین و مهم است.

وی با بیان اینکه در ۴۳ سال گذشته علی رغم توطئه ها و تحریم های دشمنان، حتی یک قدم نیز به عقب برنگشته ایم، افزود: همه پیشرفت های ما به برکت وجود ولایت و اتحاد ملت بوده است که پشتیبان ولایت بو ده اند و در همه صحنه ها حاضر بوده و توطئه های دشمنان را خنثی ساخته اند.

پالهنگ در ادامه با اشاره به اینکه میاندوآب در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، امتحان خود را به خوبی پس داده و مصداق آن ۸۵۰ شهید سرافراز این خطه است، تصریح کرد: میاندوآبی ها در فتح خرمشهر نیز خوش درخشیده اند و ما امروز وظیفه داریم از این یادگاران سال های غیرت و حماسه تجلیل کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب در ادامه بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: نام و یاد شهدا زینت بخش محافل ما بوده و ما در سایه خون شهدا در امنیت و آرامش هستیم و لذا در راستای جهاد تبیین باید رشادت ها و ایثارگری های شهدا را تبیین کنیم و به نسل حاضر بشناسانیم که اگر اینگونه نباشیم، در حق شهدا و نظام جفا کرده ایم.

فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه اظهار کرد: دشمن با تصرف خرمشهر تصور می کرد که به آسانی قادر خواهد بود تهران را هم به تصرف خود درآورد ولی فرزندان فداکار ایران، چنان درسی به وی دادند که دیگر دشمنان انقلاب نیز متوجه محاسبات اشتباه خود در مورد ایران شدند.

علی پیام افزود: حماسه آزاد سازی خرمشهر یکی از برگ‌های زرین تاریخ انقلاب و مردم ایران اسلامی است که زمینه ساز پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی شد.

وی با تاکید بر اینکه باید نام و یاد انسان‌های فداکار در جنگ تحمیلی زنده نگهداشته شود، گفت: شهدا به ما نیازی ندارند زیرا آنها به عشق دفاع از وطن، ناموس و دین و با نیتی پاک در جهاد دفاع از کیان کشور شرکت کردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.