مردم عماد دین و جامعه اسلامی هستند
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۳:۴۴
شناسه : 315293
5
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: مردم عماد دین و جامعه اسلامی بوده و در حکومت اسلامی از جایگاه والایی برخوردار هستند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: یکی از توصیه‌ها و بهتر بگوییم اول و آخر توصیه‌های ایشان مردم بود.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه مردم عماد دین و جامعه اسلامی هستند، افزود: جایگاه مردم در حکومت اسلامی تابه‌حال در دو محور حق و تکلیف قابل‌بررسی است.

وی گفت: انتخاب نظام حکومت اسلامی، انتخاب مسئولان نظام اسلامی، مشورت حاکم اسلامی با مردم؛ نظارت مردم بر زمامداران، مشارکت در قانون‌گذاری و نقش مردم در پشتیبانی و همراهی با دولت، حق آزادی برای مردم در چارچوب قانون اسلامی و غیره این دو محور هستند.

جلالی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خویش با تأکید بر اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم در نظام اسلامی، در بیانات و فرمایشات خود، به چهار شاخص مهم و اصلی برای مردم اشاره کردند، افزود: آگاهی، نظارت، مشارکت و همگامی چهار شاخص مهم مردم در بیانات مقام معظم رهبری بودند.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری سه شاخص نظارت، مشارکت و همگامی، به‌صورت تکلیف و وظیفه شرعی بر مردم واجب است، اظهار کرد: این امر نشان از این دارد که راهبرد رهبر انقلاب برای عبور از شرایط فعلی «کارآمدی مردم‌نهاد و مردم بنیاد» است.

وی تصریح کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری سپردن کارها به مردم در همه مراحل، حضور فعال مردم در همه میدان‌ها و صحنه‌ها، خدمتگزاری به مردم در همه زمان‌ها و شرایط و واگذاری کارها با زمینه‌سازی مناسب باید به‌صورت ویژه مدنظر مسئولان قرار گیرد.

جلالی به فرارسیدن میلاد باسعادت امام علی (ع) و ایام اعتکاف در ماه رجب اشاره کرد و گفت: باید شیعه باخاصیت باشیم تا معین و کمک‌کار اهل‌بیت (ع) باشیم.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره روایتی در مورد امیرالمؤمنین (ع)، تصریح کرد: باید در دفاع از اهل‌بیت (ع) و دوستداران اهل‌بیت حساب شده عمل کرد و شیعه باخاصیت بود.

وی به موضوع انتخابات اشاره و با تأکید بر اهمیت توجه به آن، اظهار کرد: ۵ بهمن سالگرد اولین انتخابات ریاست‌جمهوری در انقلاب اسلامی ایران است که بنی‌صدر به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.

جلالی با بیان اینکه یکی از کارهای بنی‌صدر عوام‌فریـبـی‌های گسترده او بود، گفت: خیانت‌های بنی‌صدر هیچ موقع از اذهان تاریخ بشریت پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به تحرکات انتخاباتی بنی‌صدر باهدف دوقطبی‌سازی جامعه، اظهار کرد: دشمن از همین گزینه برای نفوذ استفاده کرده بود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.