عملیات «وعده صادق» نمایش قدرت ایران بود
۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
شناسه : 318827
0
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: عملیات «وعده صادق» نمایش قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود که دنیا را متحیر کرد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به عملیات «وعده صادق» و تبیینی ابعاد عظمت عملیات «وعده صادق»، اظهار کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله کنسولگری ایران در دمشق چند گام فراتر از عملیات رژیم صهیونیستی بود.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: ابعاد عملیاتی ایران در بُرد، جغرافیا، تعداد سلاح‌های پرتابی و آسیب مالی بسیار بزرگ‌تر از ابعاد عملیات رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق بوده است.

وی با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» دنیا را در بهت فروبرد، گفت: ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران و عظمت قدرت آتش لحظه‌ای ایران از جمله نکات بهت‌آور در این عملیات بود.

جلالی با مقایسه عظمت عملیات «وعده صادق» با عملیات صهیونیست‌ها در دمشق و با اشاره به اینکه عملیات «وعده صادق» یک نمایش قدرت بود نه اِعمال قدرت، تصریح کرد: عظمت جغرافیای عملیات ایران، عظمت عملیات در ناکام گذاردن پدافند ۳ مرحله‌ای غرب، عظمت عملیات در شفافیت عمل و اقدام، در ابعاد ژئوپلیتیکی، زمان عملیات، نمایش بخشی از اقتدار دفاعی ایران، پیوند میدان و دیپلماسی، بازی روانی و فرسایشی و عظمت در موفقیت در القای ناتوانی دشمن از دیگر نکات این عملیات عظیم بود.

وی از حماسه «وعده صادق» به‌عنوان تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان نام برد و اظهار کرد: در علم سیاست، صیانت از سه‌گانه «کیان»، «حریم» و «منافع» از مهم‌ترین دستور کارهای نظام و حاکمیت هر کشوری است که کشورها برای موفقیت در حفظ و حراست از این سه‌گانه، از تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود استفاده می‌کنند که مهم‌ترین این ظرفیت‌ها، دو ظرفیت قدرت سخت «میدان» (عرصه عملیات نظامی) و قدرت نرم «دیپلماسی» است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: حماسه عملیات «وعده صادق» اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک و نسل‌کشی صهیونیستی بود و تحقق اصل هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی، جلوه این پیروزی را صدچندان کرد.

جلالی با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» به مایه افتخار ایرانیان تبدیل شد، گفت: همکاری نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی در عملیات «وعده صادق» به‌افتخار ملی برای همه ایرانیان منجر شده و شکستی فضاحت‌بار برای آمریکا و رژیم صهیونیستی در نشست اضطراری شورای امنیت به بار آورد.

وی به نقش رسانه به‌ویژه رسانه ملی در این عملیات اشاره و تصریح کرد: در این حماسه، هماهنگی میدان و دیپلماسی، به عنایت امام‌زمان (عج)، ضلع سومی هم داشت و آن اقدامات خوب و به‌موقع رسانه ملی در همراهی با این عملیات ظفرمندانه بود.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: پوشش سراسری و بهنگام اخبار این حماسه توسط رسانه ملی، قرارگرفتن در جایگاه مرجعیت خبری برای دنیا و تسلط و غلبه در میدان تصاحب روایت اول، انصافاً جای تقدیر و سپاس دارد.

جلالی در ادامه به هدف اصلی عملیات «وعده صادق» اشاره کرد و افزود: دو روی سکهٔ هدف اصلی این عملیات را، «تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی» و «نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونیستی» می‌توان دانست که دو هدف در این عملیات به نحو احسن محقق شد.

وی با بیان اینکه در واقعیت میدانی، ساعت ۴ صبح، سیستم پدافند رژیم جعلی از کار افتاد و حالا وقت آن بود که آتش سنگین‌تری حواله رژیم کنیم، اما عملیات را متوقف کردیم، افزود: چون به خواسته خود یعنی تفهیم قدرت بازدارندگی به رژیم و اربابش رسیدیم و البته آمریکا نیز این پیام را بهتر و زودتر درک کرد و قلاده به سگ هارش زد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه رژیم خبیث صهیونیستی با منطق زور و قدرت عریان کنسولگری ما را مورد هدف قرار داد و به‌زعم خودش تنی چند از فرماندهان مؤثر جبهه مقاومت را به شهادت رساند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با این اقدام، اقتدار پوشالی‌اش را در معرض ضربه تاریخی ایران قرار داد و این روزها محافل فکری، سیاسی و نظامی اسرائیل از شدت سردرگمی در مرز جنون قرار گرفته‌اند که نمی‌دانند باید پاسخ دهند یا نباید پاسخ دهند و عواقب کدام بیشتر است.

جلالی با بیان اینکه شکست، بهترین واژه در توصیف وضعیت رژیم سفاک صهیونیستی است، افزود: عملیات «وعده صادق» از منظر حقوق بین‌الملل پاسخ ایران به حمله ابتدایی رژیم صهیونیستی و منطبق بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد است که این ماده «حق طبیعی دفاع مشروع» را برای کشوری که مورد حمله واقع شده، به رسمیت شناخته است.

وی با بیان اینکه دفاع مشـروع در حقوق بین‌الملل حدودی دارد، اظهار کرد: رعایت اصول «ضرورت» و «تناسب» در دفاع مشروع ضروری است که عملیات «وعده صادق» باهدف جلوگیری از استمرار اقدامات جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی علیه ایران و با تعیین اهداف نظامی و اجتناب از حمله به منازل مسکونی، مراکز درمانی؛ دو اصل «ضرورت» و «تناسب» را رعایت کرده و به ملاحظات بشردوستانه در مداخلات نظامی هم توجه کامل داشته است.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: نزدیک به ۸ دهه عملکرد خفت‌بار رژیم غاصب صهیونیستی، خصوصاً اقدامات ۷ ماه گذشته این رژیم، به‌وضوح و روشنی نشان داده که نمی‌توان با منطق حقوقی، ولو با همیـن ضمانت اجراهای کم‌وبیش حقوقِ نوپای بیـن­الملل، بر شـرارت­های این رژیم لگام زد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم تعرض به تمامیت ارضـی و منافع ملی را در هیچ شـرایطی برنمی­تابد که ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران این موضوع را ثابت کرده و هم سایر واکنش‌هایی که دلاورمردان ایرانی در میدان طی ۴۴ سال گذشته داشته‌اند.

جلالی با بیان اینکه حسینیان کار خود را انجام داده‌اند حالا نوبت زینبیون هست، اظهار کرد: اگر جهاد تبیین نکنیم این پیروزی عظیم را دشمن در اذهان تبدیل به شکست خواهد کرد و لذا به امید پیروزی نهایی باقدرت پیش می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه باید از پروردگار قادر متعال تشکر کنیم که در زمان زعامت «خامنه‌ای حکیم» هستیم، گفت: ضمن دعا و استعانت از پروردگار متعال؛ باید برای جنگ روانی رسانه‌ای داخلی و خارجی آماده‌شده و آمادگی حداکثری، عدم انتشار شایعات، حفظ وحدت کلمه و دفاع جانانه از اقدام نظام عزیز در برابر موج رسانه‌ای سیاستمداران و سرمایه‌داران و سلبریتی‌های ترسو مدنظر ما باشد.

انتهای خبر/

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.