۷ زوج نابارور در میاندوآب صاحب فرزند شدند
۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۲۰
شناسه : 322452
3
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب:

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب گفت: با تلاش مرکز خدمات درمان ناباروری جنوب استان امسال هفت زوج نابارور صاحب فرزند شدند. 

پ
پ

یوسف روستا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ارتقای شاخص‌های سلامت و درمان در کشور و در تمام نقاط است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب با بیان اینکه مرکز خدمات درمان ناباوری جنوب استان در این شهرستان یکی از خدماتی است که در کنار سایر مراکز به مردم خدمات ارائه می‌دهد، افزود: از ابتدای فعالیت مرکز خدمات درمان ناباوری جنوب استان در شهرستان میاندوآب تاکنون ۱۵۵ زوج به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

وی گفت: از مجموع تعداد زوجین که به مرکز درمانی ناباروری جنوب استان مراجعه کرده‌اند، ۱۸ نفر باردار و هفت نیز زایمان کرده‌اند.

روستا تصریح کرد: میاندوآب قطب ارائه خدمات درمانی ناباروری جنوب استان بوده و به به‌روزترین امکانات از قبیل سونوگرافی، آزمایشگاه ویژه IUI و روش‌های نوین مجهز است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب اظهار کرد: مرکز خدمات درمانی ناباروری میاندوآب به‌صورت همه‌روزه آماده پذیرش و مراجعه زوجین است.

وی افزود: تمام هزینه‌ها در مرکز خدمات درمانی ناباروری به‌صورت کامل با تعرفه دولتی محاسبه شده و در آینده نزدیک این مرکز مجهز به خدمات IVF هم خواهد شد.

روستا تصریح کرد: خدمات درمانی و پاراکلینیکی همچون مشاوره، معاینه ناباروری زنان، معاینه مردان، معاینه بارداری، سونوگرافی بارداری، انواع تست‌های تخصصی، انتقال جنین، اعمال تخصصی و پیشرفته ناباوری و مشاوره ژنتیک از جمله خدمات مرکز درمان ناباروری میاندوآب است.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

در سال ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه دولت دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از شهرستان میاندوآب به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.