پیش‌بینی ۱۴۵ میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 321385
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۱۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شماره ۱۲ خط مکانیزاسیون برای این شهرستان پیش‌بینی‌شده است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه تراکتور در بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بخش کشاورزی شهرستان سال گذشته در حدود ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عاملیت بانک کشاورزی پرداخت شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات خط ۱۱ مکانیزاسیون، به‌منظور خرید تعداد ۲ دستگاه کمباین، ۳ دستگاه تراکتور، یک دستگاه پهپاد و ۴۳ دستگاه ادوات کشاورزی در این شهرستان پرداخت شده است.

وی گفت: مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال نیز برای سال ۱۴۰۳ از محل اعتبارات شماره ۱۲ خط مکانیزاسیون اختصاص‌یافته که تدابیر لازم برای جذب حداکثری این تسهیلات اتخاذ شده است.

مقدم به پرداخت تسهیلات در بخش‌های دیگر کشاورزی و دامداری در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای طرح‌های گوساله پرواری، پرورش گاوشیری، پرورش ماهی و تولید مکمل غذایی به عاملیت بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه ۲۰۸ میلیارد ریال نیز برای احداث یک واحد گلخانه، خرید دام برای دو واحد پرورش گاوشیری و یک واحد گوساله پرواری در حال پرداخت است، افزود: برای ۱۹ طرح مشاغل خانگی نیز ۱۱ میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی به عاملیت بانک ملّت پرداخت شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد: دشت میاندوآب با دارابودن ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت، وجود منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار یکی از قطب‌های مهم کشاورزی به شمار می‌رود.

مقدم با بیان اینکه ۲۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در میاندوآب فعالیت دارند، تصریح کرد: سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان در میاندوآب تولید می‌شود.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.