خرید تضمینی گندم در میاندوآب آغاز شد
۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 321711
6
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:  مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان میاندوآب توسط مراکز خرید تضمینی آغاز شد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به آغاز برداشت گندم، اظهار کرد: خرید گندم در ۴ مرکز خرید تضمینی در شهرستان میاندوآب انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: مراکز خرید روستاهای گوگ تپه و حاج حسن مکریان، کارخانه آرد طراوت و سیلوی بادبند، از چهارم تیرماه شروع به خرید تضمینی گندم از کشاورزان کرده‌اند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹۳ هزار تن محصول از اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان برداشت شود.

مقدم با اشاره به اینکه یک مرکز خرید جو نیز در روستای نصیرکندی تجهیز شده و آماده دریافت محصول تولیدی زارعین شهرستان است، تصریح کرد: در مرکز خرید سیمینه روستای گوگ تپه نیز علاوه بر خرید گندم، محصول تولیدی کلزا کاران منطقه خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: مراکز خرید تضمینی غلات و کلزا، همه‌روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب، محصول تولیدی کشاورزان منطقه را دریافت کرده و در راستای حمایت از زارعین نیز کارشناسان جهاد کشاورزی، عاملین تشخیص و ذیحسابی با حضور تمام‌وقت در مراکز خرید بر روند خرید تضمینی نظارت دارند.

وی با اشاره به بازدید از نحوه خرید گندم هم‌زمان با شروع خرید تضمینی، افزود: به همراه تعدادی از کارشناسان جهاد کشاورزی از مراکز خرید تضمینی غلات و کلزا در میاندوآب بازدید و از نزدیک روند خرید تضمینی محصول کشاورزان مورد بررسی قرار گرفت.

مقدم تصریح کرد: به دلیل نظارت مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی بر مزارع محصولات زراعی در راستای پایش عوامل خسارت‌زا و اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان جهت کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و توجه زارعین به توصیه‌های فنی کارشناسان، محصول کلزا و گندم این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: امسال در راستای صیانت از دسترنج کشاورزان و تولید محصول سالم در سطح ۱۶ هزار و ۱۴۳ هکتار از مزارع گندم با علف‌های هرز، ۱۱ هزار و ۸۱۷ هکتار با آفت سن در مرحله مادری و پوره و در ۹ هزار و ۱۷۵ هکتار با بیماری‌های لکه برگی گندم مبارزه شیمیایی انجام گرفت.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.