پرداخت ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار ارزش‌افزوده به شهرداری
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
شناسه : 322203
5
 رئیس اداره امور مالیاتی میاندوآب عنوان کرد:  رئیس اداره امور مالیاتی میاندوآب گفت: در سال گذشته،۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار ارزش‌افزوده به شهرداری این شهر پرداخت شد.
پ
پ

 به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، محمدحسین علی‌پور امروز در جریان بازدید فرماندار ویژه میاندوآب و هیئت همراه وی از این اداره به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی، اظهار کرد: سال گذشته،۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار ارزش‌افزوده به شهرداری میاندوآب پرداخت شده است.

 رئیس اداره امور مالیاتی میاندوآب افزود: آمار وصولی شهرستان میاندوآب در سال گذشته حدود ۲۰۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که از این میزان ۱۳۸ میلیارد مالیات مستقیم و مابقی مالیات بر ارزش‌افزوده بوده است.

 وی گفت: از مجموع آمار وصولی علاوه بر ۵۶۰ میلیارد تومان واریزی به‌حساب شهرداری میاندوآب؛ حدود یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان نیز به‌حساب شهرداری بکتاش واریز شده است.

 فرماندار ویژه میاندوآب هم در این بازدید با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در این زمینه، اظهار کرد: مالیات به‌عنوان تکیه‌گاه بودجه مطرح می‌شود.

 محمدرضا رضایی افزود: اختصاص مالیات بر ارزش‌افزوده از محل ماده ۳۹ به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و هزینه‌کرد مالیات پرداختی مردم در کارهای عمرانی و خدماتی شهرستان، اقدامی ارزشمند و در خور تحسین بود که توسط دولت سیزدهم اجرایی شد.

 وی تصریح کرد: با این کار دولت سیزدهم که پیش‌ازاین اتفاق نیفتاده بود؛ تا حد زیادی از مشکلات شهرداری‌ها کاهش یافت.

 مالیات یکی از منابع پایدار درآمد دولت‌ها به‌حساب می‌آید و کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته اهمیت ویژه‌ای برای درآمدهای حاصل از مالیات قائل‌اند و اداره کشور از این طریق صورت می‌گیرد.

 بر اثر سیاست‌هایی که در زمینه اخذ مالیات عادلانه از همگان به اجرا گذاشته شد، درآمدهای مالیاتی دولت افزایش یافت و این درآمدها در بخش‌های مختلف به کار گرفته شد که از آن جمله می‌توان به اختصاص سهم ۴ درصدی به شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده برای توسعه شهری و افزایش ارائه خدمات به مردم، اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده به بخش بهداشت و به کار انداختن آن در زمینه بهبود ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم اشاره کرد که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.

 شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

 باتوجه‌به اینکه میاندوآب محل اتصال سه استان در شمال غرب کشور بوده و روزانه هزاران مسافر از این شهر گذر می‌کنند؛ تزریق اعتبارات از منابع مختلف می‌تواند قدمی مثبت در توسعه و عمران این شهر بوده و چراغ امید را در دل مردم این شهر روشن کند.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.