پذیرایی ۹ موکب میاندوآب از زائران اربعین
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
شناسه : 322519
6
 رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات‌عالیات میاندوآب خبر داد:  رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات‌عالیات میاندوآب گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته از شهرستان میاندوآب ۹ موکب میزبان زائران اربعین حسینی خواهند بود.
پ
پ

مقصود وکیلی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار کرد: مانند سال‌های گذشته، امسال نیز شهرستان میاندوآب در ایام اربعین پذیرای زائرین اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود.

 رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات‌عالیات میاندوآب افزود: امسال شهرستان میاندوآب در داخل کشور و نیز در مسیر پیاده‌روی اربعین در کشور عراق موکب‌هایی را دایر و از زائران اربعینی حسینی پذیرایی خواهد بود.

 وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته از ۱۶ مرداد تا ۷ شهریور از شهرستان میاندوآب ۹ موکب میزبان زائران اربعین حسینی خواهند بود.

 وکیلی تصریح کرد: از ۹ موکب پیش‌بینی‌شده برای شهرستان میاندوآب؛ چهار موکب در خارج از کشور و پنج موکب نیز در مسیر زائرین کربلا در شهر میاندوآب توسط عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و توسط نهادها و افراد مختلف تحت مدیریت ستاد بازسازی و توسعه عتبات‌عالیات میاندوآب به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمات ارائه می‌کنند.

 رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات‌عالیات میاندوآب با بیان اینکه جلسات مرتبط با پروژه اربعین در این شهرستان برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شده است، اظهار کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان انتظار داریم نه به‌عنوان یک وظیفه و در قالب سیستم اداری بلکه به‌عنوان مأموریت اعتقادی در این امر شرکت کنند.

 وی گفت: هم چنین تمهیدات لازم برای اسکان زائرین در مساجد شهرستان و همچنین تهیه غذا برای زائران اعم از صبحانه، نهار و شام در مواکب خارج از کشورمان اندیشیده شده و در صورت حمایت‌های مالی قابل‌افزایش نیز خواهد بود.

 میاندوآب ورودی آذربایجان غربی از طرف استان‌های شمالی و مرکزی کشور است و لذا در ایام اربعین پذیرای زائرین از استان‌های مرکزی و شمالی کشور خواهد بود که مسیر مرز تمرچین را برای سفر خود انتخاب می‌کنند.

 مرز تمرچین یکی از مبادی ورودی زائران اربعین به کشور عراق بود و در این زمینه نیز شهرستان میاندوآب نقش مهمی داشت و به‌عنوان ورودی استان از زائران اربعین استقبال می‌کرد.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.