ولایت‌فقیه شیرازه دین است
۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
شناسه : 321643
3
نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اردبیل: نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اردبیل گفت: شیرازه دین، ولایت بوده و عید غدیر، عید ولایت و امامت است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، آیت‌الله سید حسن عاملی امروز در مراسم جشن عید غدیر و عمامه‌گذاری طلاب حوزه در مصلی امام خمینی (ره) میاندوآب، اظهار کرد: شیرازه دین، ولایت بوده و عید غدیر، عید ولایت و امامت است.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اردبیل با اشاره به اینکه ممکن نیست پیامبر اکرم (ص) بعد از خود جانشینی تعیین نکرده باشد؛ چرا که این موضوع برخلاف دستورات دین بوده و در تضاد با عقل است، افزود: در غدیر هم مرجعیت دینی و هم نظام سیاسی تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه با تأویل علیه دین بر می‌خیزند، گفت: تأویل خطری بزرگ برای دین بوده و با تأویل دین را نابود می‌کنند.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: با تأویل و تفاسیر غلط از دین امام علی (ع) را به شهادت رساندند و حادثه کربلا و شهادت امام حسین (ع) را رقم زدند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم با گروه‌های مختلف با ادبیات مختلف صحبت می‌کند، اظهار کرد: با یک تأویل نادرست میلیون‌ها نفر جان خود را از دست دادند.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اردبیل با تأکید بر پرهیز از تفرقه و اختلاف، تصریح کرد: یکی از اقدامات و ترفندهای دشمنان، شبهه‌افکنی است که در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

آیت‌الله عاملی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله غدیر، اظهار کرد: واقعه غدیر یعنی امت بدون رهبر هرگز امکان ندارد و پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز حضرت علی (ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کردند.

وی هم چنین با بیان اینکه عالم بی‌عمل به هیچ دردی نمی‌خورد، گفت: علما نقش مهمی در مقابله با تأویل غلط و نادرست دارند.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اردبیل با برشمردن برخی وظایف طلاب و روحانیون، افزود: علما و روحانیون به قداست کار خود اعتقاد داشته باشند که کار آنها تربیت نفوس است.

وی از علم‌آموزی به‌عنوان دیگر وظیفه علما نام برد و تصریح کرد: تهذیب نفس نیز باید مدنظر علما و روحانیون بود و در آن بسیار کوشا باشند.

آیت‌الله عاملی با تأکید بر سلوک اجتماعی علما، افزود: علما باید در سلوک اجتماعی دقت کرده و این را در نظر داشته باشند که سند کلام مردم؛ علما هستند و لذا نباید باور مردم را خراب کرده و قداست این لباس مقدس را پایمال کنند.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اردبیل اظهار کرد: علما باید در مقابل بدعت‌ها ایستادگی کرده و آداب‌ورسوم غلط که کمر مردم را خم و به سدی در برابر موضوعاتی مانند ازدواج تبدیل شده؛ بایستند.

هم چنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده امام‌جمعه میاندوآب نیز در این مراسم از ملبس شدن ۱۶ نفر از طلاب در این مراسم به لباس مقدس روحانیت خبر داد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.