وصیت‌نامه شهید «اقبال اسماعیلی»
۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 321856
3
شهيد «اقبال اسماعيلی در وصیت‌نامه خود نوشت: «من به خود مي بالم كه سرباز اسلام، امام زمان هستم و در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خدمتگزارم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «اقبال اسماعیلی» در سال ۱۳۴۵ از خانواده فقیری در روستای قرخلو به دنیا آمد و تا کلاس چهارم ابتدایی ادامه تحصیل داد و سپس به علت فقر خانوادگی نتوانست ادامه تحصیل دهد. او از همان دوران طفولیت، معتقد به دین اسلام بود. شهید اسماعیلی در سال ۱۳۶۴ عازم خدمت سربازی شد. سرانجام در تاریخ چهاردهم تیر ۶۵ در منطقه سقز به درجه رفیع شهادت رسید.

در ادامه وصیت نامه شهید را می خوانید.

خدایا، پروردگارا، من به خود می بالم که سرباز اسلام، امام زمان هستم و در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمتگزارم. بارپروردگارا، مرگ و شهادت من را در راه خودت قرار بده. افسوس که من یک جان بیشتر نداشتم که در راه نایبت امام زمان(عج) که راه برپا شدن حق و عدالت است، هدیه نمایم.

پدر جان، می دانم که محبت من در دل تو بسیار است و رنج و اندوه از دست رفتن من برایت سنگین است. ولی در راه الله و در راه به ثمر رسیدن حکومت اسلامی بسی ناچیز است و از درگاه خداوند باید تشکر کنید که این نعمت را بر شما ارزانی داشته و شما را از این ثواب برخوردار گردانیده است.

پدر عزیزم، تو را به خدا سوگند می دهم که مرا فراموش کن و مبادا خدای ناکرده گریه کنی و اجر و منزلت خود را در برابر پروردگار از میان ببری.

پدر و برادران و خواهران و مادر عزیز و دلسوزم می دانم که غم از دست دادن فرزند برای هر خانواده ای مخصوصاً برای مادر بسیار مشکل و دشوار است. اگر چه می گویم مرا فراموش کنید ولی می دانم که این امر برای خانواده امکان پذیر نمی باشد. ولی عمر دنیا کوتاه است. بالاخره آدمی یک روز به دنیا آمده و یک روز هم از دنیا می رود. چه بهتر که مرگ و شهادت انسان در راه خدا باشد.

مادر عزیزم از زحماتی که در مدت ۱۹ سال از عمر من کشیده اید، تشکر می کنم و از خدای بزرگ می خواهم که شما را در قیامت با فاطمه زهرا(ع) همنشین کند و از خداوند متعال می خواهم که طول عمر و سلامت کامل به امام عطا کند. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

اقبال اسماعیلی دوم اسفند ۶۴

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.