همواره باید حسینی بمانیم
۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
شناسه : 322435
6
امام‌جمعه موقت میاندوآب: امام‌جمعه موقت میاندوآب گفت: باید همواره حسینی بوده و اخلاق و آداب حسینی در شهر جاری و ساری باشد و رذایل اخلاقی از جامعه حذف شود.
پ
پ

 به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام عادل گل حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با تأکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا در همه مسائل لازم بوده و کسی که مسئولیت دارد نیز باید تقوای بیشتری داشته باشد.

 امام‌جمعه موقت میاندوآب افزود: در فضای مجازی نیز تقوا باید رعایت شده و انسان همواره در هر شرایطی باید تقوا را رعایت کند.

 وی در ادامه با اشاره به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، گفت: امام حسین (ع) شهید نشدند تا ماه تنها ۱۰ روز سیاه بپوشیم و عزاداری کنیم و ۱۰ روز تغییر کنیم و بعد به حالت قبلی بازگردیم.

 گل حسینی تصریح کرد: وقتی بر دروازه شهر می‌نویسیم؛ «این شهر عزادار حسین (ع) است»، یعنی باید همواره حسینی باشیم و اخلاق و آداب حسینی در شهر جاری و ساری باشد و رذایل اخلاقی از جامعه حذف شود.

 امام‌جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه صبر، مقاومت و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از آموزه‌های کربلا است، اظهار کرد: صبر و آستانه تحمل باید در جامعه بالا رفته تا شاهد بداخلاقی و برخی موضوعات در جامعه نباشیم.

 وی با تأکید بر اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید در جامعه ترویج یابد، افزود: دسته عزاداری امام حسین (ع)، باید دسته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باشد نه اینکه شاهد برخی حرمت‌شکنی‌ها باشیم.

 گل حسینی با بیان اینکه بدعت‌های غلط باید از جامعه حذف شوند، گفت: نباید اجازه داد تا روزبه‌روز بدعت‌ها افزایش یابد و از روحانیت در هیئت‌های عزاداری و اخلاق حسینی فاصله بگیریم.

 امام‌جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه شبکه گسترده بهائیت و وهابیت و امپراطوری رسانه‌ای این گونه موارد را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: دشمنان اسلام به دنبال انحراف در عزاداری‌ها هستند و در این راستا نیز برنامه‌ریزی کرده و قدم برمی‌دارند و لذا باید هوشیار بود.

 وی گفت: باید شور و شعور حسینی با هم تلفیق شده و جوانان نیز به این موضوع توجه داشته باشند که حرمت و احترام ریش‌سفیدان در هیئت‌های عزاداری نگه داشته شود.

 گل حسینی هم چنین با اشاره به مناسبت‌های هفته، افزود: ۱۹ محرم سالروز حرکت اسرا به شام و بعد از آن وقایع تاریخی مجلس یزید است که حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) یزیدیان را رسوا ساختند.

 امام‌جمعه موقت میاندوآب به سالروز عملیات مرصاد نیز اشاره و اظهار کرد: عملیات مرصاد تجلی غرور ایرانی و شکست تاریخی منافقین بود که توطئه آنان را در نطفه خفه کرد.

 وی هم چنین با اشاره به سالروز اقامه نخستین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید صفوف نمازجمعه پرشور باشند و مردم به‌صورت دشمن‌شکن و گسترده در نمازجمعه حاضر باشند.

 گل حسینی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی حرم است، اظهار کرد: هر کس در جامعه اسلامی به این حرم بی‌توجهی کند در واقع به اسرائیل کمک می‌کند و در مقابل جبهه باطل از یاری جبهه حق فاصله می‌گیرد.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.