نظارت ۵ اکیپ بر ذبح دام در میاندوآب
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 321363
0
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب خبر داد: رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: سه اکیپ سیار و دو اکیپ ثابت مستقر در محل اداره دامپزشکی بر ذبح دام در روز عید قربان در این شهرستان نظارت می‌کنند.
پ
پ

مهدی فتاحی در گفتگو با گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته توسط مجموعه شبکه دامپزشکی میاندوآب برای روز عید قربان، اظهار کرد: تدابیر لازم برای روز عید قربان اتخاذ شده و اکیپ‌های نظارت شرعی و بهداشتی نیز برای این روز در شهرستان میاندوآب تشکیل‌یافته است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: در این راستا نیز جلسات مشترک با ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای تشکیل اکیپ‌های مشترک به‌منظور نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت پنج اکیپ شبکه دامپزشکی در روز عید قربان، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، امسال دو اکیپ ثابت در محل اداره دامپزشکی و سه اکیپ سیار متشکل از دامپزشک، کارشناس بهداشت و ناظر شرعی بر عرضه گوشت قرمز نظارت خواهند داشت.

فتاحی تصریح کرد: امسال نیز در روز عید قربان، شبکه دامپزشکی با ارگان‌های ذی‌ربط در راستای انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی و تضمین سلامت گوشت قرمز مصرفی شهروند گرامی همکاری می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی دام میاندوآب نیز در شب و صبح عید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات بهداشتی و ذبح شرعی از طریق ناظرین بهداشتی دامپزشکی دام‌های قربانی شهروندان است.

وی گفت: از مردم عزیز خواهشمندیم تا دام‌های ویژه نذری عید قربان را در کشتارگاه دامی شهرستان ذبح کنند تا از آلودگی زیست‌محیطی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

فتاحی تصریح کرد: مردم هم چنین می‌توانند با شماره تماس‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ تماس حاصل نموده و درخواست معاینه بر ذبح شرعی و بهداشتی داشته باشند که در این صورت نیز سریعاً کارشناس بهداشتی و ناظر شرعی به محل قربانی اعزام خواهد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب با بیان اینکه همکاران شبکه دامپزشکی آماده هرگونه مشاوره هستند، اظهار کرد: به مردم توصیه می‌شود گوشت موردنیاز خود را از مراکز عرضه مجاز و قصابی‌ها تهیه و به ممهور بودن لاشه‌ها به مهر دامپزشکی و لیبل نظارت شرعی توجه ویژه نمایند و از تهیه گوشت از افراد بی‌هویت، فاقد کارت بهداشتی و سرراهی مطلقاً خودداری نمایند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.