نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی به ۶.۷ درصد رسید
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۵
شناسه : 321264
2
استاندار آذربایجان‌غربی: استاندار آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری استان در دولت سیزدهم از ۱۲.۴ به ۶.۷ درصد در حال حاضر رسیده و در بین استانهای کشور، نرخ بیکاری استان ۲۴ پله بهبود یافته است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان در جلسه مرکز سرمایه گذاری استان با اشاره به روند رو به رشد سرمایه گذاری در منطقه و در دولت سیزدهم افزود: با توجه به روند رو به رشد سرمایه گذاری در استان در دولت سیزدهم و تاثیر این سرمایه گذاری ها شاهد بهبود شاخص اشتغال هستیم.

وی با تاکید بر حمایت از اجرای طرح های سرمایه گذاری، ادامه داد: تجمیع روند سرمایه گذاری توسط دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و مرکز سرمایه گذاری استان، لازم است.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: با تجمیع اطلاعات و تحلیل های آماری در زمینه تاثیر میزان سرمایه گذاری در نرخ تورم، میزان مشارکت مردم در توسعه اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد فرصت های جدید اشتغال و روند رو به رشد توسعه تجاری و اقتصادی در استان بررسی و ارائه می شود.

وی به آماده بودن زیرساخت های حمل و نقل ریلی در استان و اهمیت جذب سرمایه گذاری در این بخش نیز اشاره کرد و افزود: طرح های سرمایه گذاری در این بخش آماده شده و با فراخوان عمومی، سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه جذب می شوند.

معتمدیان اضافه کرد: ضروری است تا در کنار اهلیت سنجی سرمایه گذاران و ارائه اطلاعات جدید و لازم در حوزه ظرفیت های سرمایه گذاری استان، موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاری در سریعترین زمان ممکن رفع شود تا سرمایه گذاران بدون هیچ دغدغه ای در آذربایجان غربی فعالیت کنند.

در این جلسه اقدامات حوزه عمرانی استان برای رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سرو در ارومیه و تعدادی از پروژه های سرمایه گذاری در آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.