میاندوآب رتبه نخست زراعت چوب را دارد
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 321316
3
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: شهرستان میاندوآب در تولید نهال، یونجه، شیر و زراعت چوب دارای رتبه نخست استانی است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» در حاشیه آئین گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در میاندوآب، با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: دشت میاندوآب با دارابودن ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت و ۲۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی یکی از قطب‌هایی مهم کشاورزی استان آذربایجان غربی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه این شهرستان در تولید نهال، یونجه، شیر و زراعت چوب دارای رتبه نخست استانی است، افزود: شهرستان میاندوآب دارای رتبه دوم استانی در تولید محصولات زراعی و دامی و رتبه سوم استانی در تولید محصولات باغی است.

وی به سطح کشت محصولات مختلف در اراضی کشاورزی میاندوآب اشاره کرد و گفت: گندم با سطح زیر کشت ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار و پیش‌بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن، چغندرقند با سطح زیر کشت ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار و پیش‌بینی تولید بالغ بر ۲۶۱ هزار تن، جو با سطح زیر کشت ۲ هزار و ۷۰۹ هکتار و پیش‌بینی تولید بالغ بر ۱۲ هزار تن، کلزا با سطح زیر کشت ۴۱۰ هکتار و پیش‌بینی تولید یک هزار و ۶۰۰ تن عمده‌ترین محصولات زراعی شهرستان است.

مقدم تصریح کرد: امسال دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت سبزی و صیفی اختصاص‌یافته و در راستای مدیریت مصرف آب ۹۰ درصد این مزارع به نوار آبیاری تیپ مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به جایگاه مهم دامپروری در کنار کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد: میاندوآب با وجود ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک و تولید ۱۶ هزار تن گوشت قرمز و ۱۰۷ هزار تن شیر، یکی از قطب‌هایی مهم دامپروری استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه به‌منظور تولید و تأمین علوفه موردنیاز احشام، از دیرباز در این شهرستان مرسوم بوده است، گفت: سالانه بیش از ۱۴۰ هزار تن نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه، جو، ذرت علوفه‌ای، ماشک و خلر، در میاندوآب تولید که علاوه بر تأمین نیاز شهرستان به شهرستان‌های هم‌جوار نیز صادر می‌شود.

مقدم تصریح کرد: امسال بالغ بر ۷ هزار و ۸۸۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به یونجه اختصاص‌یافته و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی هم چنین با بیان اینکه ۳۱۵ هکتار از اراضی شهرستان به نهالستان‌ها اختصاص دارد، افزود: سالانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال در میاندوآب تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مقدم به تولید محصولات باغی در میاندوآب نیز اشاره و اظهار کرد: سیب با سطح زیر کشت ۳ هزار و ۶۸۳ هکتار و تولید بیش از ۶۶ هزار تن محصول و انگور با سطح زیر کشت یک هزار و ۶۳۷ هکتار و تولید بیش از ۱۸ هزار تن محصول در سال عمده‌ترین محصولات باغی شهرستان است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.